نظارت وزارت ارشاد، بارمحتوایی مناسبی را درموسیقی ها ایجاد می کند

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برروی موسیقی های تولید شده، با ایجاد بارمحتوایی مناسب برموسیقی ها، برذهن مخاطبان تاثیر می گذارد.

محمدرضا عقیلی ( آهنگساز برجسته کشورمان)‌ درگفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران ؛ ضمن بیان این مطلب افزود: در روند بررسی کیفیت آلبومهای موسیقی،‌ باید این نکته را مدنظر داشت که هم اکنون، به دلیل پیشرفت تکنولوژی، افرادی که درحوزه موسیقی فعالیت حرفه ای انجام می دهند، درمقایسه با گذشته، کارهایی با کیفیت و درخور توجه بیشتری را ارائه می دهند.
وی با اشاره به جنبه محتوایی آلبومهای موسیقی درحال حاضر، تصریح کرد:‌ ازلحاظ محتوایی، با نظارتی که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اعمال می کند، به طور یقین موسیقی هایی مجوز دریافت می کنند که از بارمحتوایی مناسبی برخوردار باشند و برذهن مخاطبان تاثیرگذار باشند.
عقیلی همچنین افزود: در موسیقی های سنتی، افراد قدیمی این عرصه، کارخود را به خوبی انجام می دهند و به طوریقین آثار قابل قبولی هم ارائه می دهند.
وی ادامه داد:‌ به طورطبیعی مخاطبان موسیقی های سنتی نسبت به موسیقی پاپ خیلی کمتراست و مقایسه بین مخاطبان این دو نوع موسیقی، سرنوشت سازنخواهد بود.
این آهنگ ساز کشورمان خاطرنشان کرد:‌ موسیقیدانان فعال درعرصه پاپ، به دلیل برخورداری از تجهیزات و امکانات الکتریکی، توانایی بالاتری جهت دیده شدن دربرابر مخاطبان را دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون، افراد بسیاری بدون دریافت مجوز، قطعه های تولیدی خود را درفضای مجازی منتشرمی کنند که تاثیرگذاری این امر بر اذهان عمومی به خصوص جوانان، با گذشت زمان مشخص می شود. /ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.