نظارت گریزی و نظارت ستیزی مهمترین آسیب پیش روی نظارت در جامعه است

حجت الاسلام ˈمصطفی پورمحمدیˈ روز پنج شنبه در همایش نظارت همگانی و در جمع مسوولان دفاتر بازرسی و رسیدگی به شکایات دستگاه های اجرایی استان آذربایجان شرقی، افزود : در جامعه ما تلقی و برداشت نادرستی از موضوع نظارت و اصل امر به معروف و نهی از منکر می شود و این امر موجب کاهش تاثیرگذاری این اصل در جامعه شده است.

وی گفت: ساز و کارهای قانونی در جامعه برای نظارت وجود دارد، ولی نبود فرهنگ نظارت در جامعه مشکل اصلی است.

پورمحمدی اظهارکرد: برخی از مردم و مسوولان دستگاه ها تلقی اشتباهی از نظارت دارند و نظارت را به معنای ایستادن، توقف و تحقیر می دانند ولی سیره انبیای الهی نشان می دهد که با بهره گیری از این روش شهرها آباد، دشمنان ناکام و امور جامعه به سلامت و اعتدال می گراید.

وی همچنین از تدوین ساز و کار و مقررات شوراهای واحدهای نظارتی درون دستگاهی خبر داد و گفت: به زودی پس از بررسی دقیق، قوانین مربوط به این طرح ابلاغ و در کشور اجرا می شود و براساس آن بازرسان مختلف به صورت مشترک بر کار نظارت مبادرت خواهند کرد.

معاونت برنامه ریزی اداره کل بازرسی آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: این اداره کل در سه سال گذشته در بخش ساماندهی دفاتر، شناسایی و بکارگیری بازرسان افتخاری و ایجاد و تعامل با سازمان های مردم نهاد فعالیت های خوبی در موضوع نظارت انجام داده است.

ˈیزدانیˈ فعالیت ۲۰۰ بازرس در دفاتر بازرسی و بکارگیری ۸۴۹ نفر بازرس افتخاری در موضوع نظارت و تدوین شیوه نامه شورای هماهنگی بازرسی استان و طراحی نرم افزار بانک بازرسان را از دیگر فعالیت های حوزه برنامه ریزی اداره کل بازرسی آذربایجان شرقی برشمرد.

۷۲۲۳/۵۸۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.