نظام سالی واحدی در مدارس

جام جم آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای نخستین بار نظام سالی واحدی از سال تحصیلی آینده (مهرماه امسال) در مدارس متوسطه اجرا می شود.

وی افزود: پیش از این نظام آموزشی مقطع متوسطه به صورت ترمی بود اما از این پس نظام آموزشی این مقطع شبیه نظام آموزشی دانشگاه ها ادامه خواهد یافت.

ابراهیم سحرخیز اضافه کرد: براساس نظام آموزشی سالی واحدی، در صورتی که دانش آموز در خردادماه نتواند نمره قبولی را کسب کند، می تواند برای جبران در امتحانات تابستان که شهریور ماه برگزار می شود، شرکت کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در صورتی که دانش آموز در تابستان نتواند نمره حد نصاب را کسب کند می تواند در سال های دوم و سوم دبیرستان واحدهای پاس نشده را بگذارند.

سحرخیز اضافه کرد: به طورکلی دانش آموز برای اخذ دیپلم باید ۹۶ واحد درسی را بگذراند مهم این است که تمام این واحدهای درسی در طول سه سال گذرانده شود البته واحدهای افتاده باید در خرداد و شهریورماه جبران شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که دانش آموز در مدت سه سال نتواند واحدهای درسی را بگذراند و واحدهای افتاده را در خرداد و شهریورماه طی سه سال جبران کند، فرصت تحصیل در واحدهای آموزشی روزانه را از دست داده و برای ادامه تحصیل به مدارس بزرگسالان منتقل می شود.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، این نظام شامل حال هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز می شود.

هم اکنون حدود سه میلیون دانش آموزش مقطع متوسطه در بیش از ۲۰ هزار واحد اموزشی تحصیل می کنند. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.