نظر حدادعادل درباره دیدارهای خاتمی

ایسنا: نماینده مردم تهران، همچنین در پاسخ به این پرسش که نیروهای تندروی اصلاح‌طلب چه ضربه‌ای به این جریان زده‌اند، تصریح کرد: پاسخ شما همان جواب آقای خاتمی است یعنی راضی نیستند از این تندروی‌ها. به تعبیر دیگر در داخل اصلاح‌طلبان، خودشان می‌دانند که این تندروی‌ها چقدر برای کشور و انقلاب مضر بود.

حدادعادل تاکید کرد که در مجلس نهم باید کارگروه مشترکی بین دولت و مجلس برای تفاهم تشکیل بود.

نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در مورد ضرورت تشکیل کمیته مشترک بین دولت و مجلس گفت: همواره در دوره‌های گذشته کمیته مشترکی بین دولت و مجلس تشکیل می‌شد تا مسائل بین دولت و مجلس در کارگروه‌های مشترک به مشورت گذاشته شود که از این طریق به نمایندگان کمک می‌شد تا برای تصمیم‌گیری بهتر امور را به پیش ببرند.

وی تاکید کرد که در این دوره مجلس و مجالس آینده باید کارگروه مشترکی بین دولت و مجلس برای تفاهم وجود داشته باشد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به پرسش دیگری در مورد ریاست این فراکسیون گفت: هنوز بحث فراکسیون اصولگرایان به انتخاب رییس نرسیده و ما در مرحله تدوین اساسنامه هستیم. انتخابات رییس و هیات رییسه فراکسیون بعد از تصویب اساسنامه صورت می‌گیرد.

حدادعادل در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه آیا شما برای ریاست فراکسیون کاندیدا می‌شوید،‌ گفت: بعد از تصویب اساسنامه پاسخ شما را می‌دهم.

وی در عین حال گفت: هنوز تعداد اعضای فراکسیون اصولگرایان مشخص نیست و ما مثل هر فراکسیون دیگری به دنبال جذب تعداد بیشتری از اعضا هستیم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این فراکسیون همچون دوره هشتم با قوت کارها را به پیش می‌برد گفت: ما هیچ تغییری در اصولگرایی ندادیم. اصولگرایی، همان اصولگرایی است که در گذشته بوده است و ما بر همین اساس از همه دعوت کردیم تا در این فراکسیون باشند. قصدمان ایجاد تفرقه نیست.

وی ادامه داد: ما ادامه اصولگرایی در مجالس هفتم و هشتم هستیم و در همان مسیر کارهایمان را سوق می‌دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تدبیر مجلس برای کنترل گرانی چیست، گفت: مجلس معمولا در مسائل کلان اقتصادی دخالت می‌کند و کمتر اتفاق می‌افتد که با یک مصوبه مجلس، نرخ ارزاق و کالاها به سرعت تغییر کند. بر این اساس می‌توان گفت که تاثیر تصمیم‌گیری‌های دولت و وزارتخانه‌ها در تعیین نرخ‌ها اثرش زودتر مشخص می‌شود.

حدادعادل اضافه کرد: مجلس در تصویب قوانین بودجه و مسائل کلان اقتصاد تاثیر دارد، البته اگر احساس کند که برای کاهش گرانی باید قانونی وضع کند، مطمئنا این آمادگی در بین نمایندگان وجود خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد پیگیری‌های مجلس برای کاهش گرانی گفت: مجلس در همین رابطه به تعدادی از وزرا تذکر داده تا اقداماتی انجام دهند. البته آنها اقداماتی را انجام دادند که آثار ارزانی و کاهش قیمت‌ها در برخی اقلام دیده می‌شود.

نماینده مردم تهران همچنین تاکید کرد: البته بخشی از افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها در کنار احتیاج ویژه به مدیریت جزئی از نقشه‌های دشمنان و تحریمی است که بر ما تحمیل کرده‌اند به طوری که بی‌بی‌سی بعد از هر برنامه‌ای که در داخل کشور برای کاهش گرانی اجرایی می‌شود، بلافاصله با تشکیل میزگردی خلاف آن موضوع را انعکاس می‌دهد. این کارها نشان می‌دهد که بخشی از گرانی توسط دشمن تبلیغ می‌شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به پرسشی در مورد واحد آکسفورد دانشگاه آزاد و پیگیری‌های این کمیسیون گفت: مطمئنا اگر این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گیرد آن را بررسی می‌کنیم.

در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در مورد تغییرات ایجاد شده در بدنه دولت به طور مثال در مورد احتمال تغییراستاندار تهران گفت: این جزء اختیارات دولت است و ما هم در این حیطه نیستیم که بخواهیم در مورد تصمیم‌‌گیری‌های دولت واکنش نشان دهیم.

حدادعادل افزود: البته در این رابطه واکنش‌هایی هم وجود دارد ولی باز هم جزء اختیارات دولت است. البته ما هشت سال است که عادت کرده‌ایم به تصمیم‌گیریهای غیرقابل پیش‌بینی دولت آقای احمدی‌نژاد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در پاسخ به پرسش دیگری در مورد افزایش قیمت‌ها و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری، گفت: در مورد قیمت نان یک تصمیم موردی گرفتند اما بعید است که با توجه به وضع پیش آمده، اجرای فاز دوم این قانون اجرایی شود چرا که قطعا به افزایش نقدینگی کمک می‌کند و احتمالا گرانی را دامن می‌زند، البته مجلس در این رابطه نیز موافق نیست.

نظر حداد درباره نامزدی در انتخابات

حداد عادل در پاسخ به این سؤال که شما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنید اظهار داشت: حال برای این سؤال‌ها زود است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص لزوم سفر اعضای این کمیسیون به جزایر سه‌گانه با توجه به ادعاهای مطرح شده گفت: تاکنون چنین چیزی در کمیسیون مطرح نشده است اما مطمئنا بعد از طرح آن، در صورت مفید و لازم بودن از آن پشتیبانی خواهیم کرد.

همچنین خبرنگاری از حدادعادل پرسید که سازمان حج و زیارت اعلام کرده که عربستان صدور ویزا برای حجاج ایرانی را متوقف کرده است، با توجه به این موضوع، آیا احتیاج به اقدام و واکنش وزارت خارجه وجود ندارد؟حدادعادل در پاسخ گفت: طبعا وزارت خارجه این موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم بتوان در این رابطه به راه‌حلی برسیم.

نماینده مردم تهران همچنین در مورد دلیل تصمیمش برای عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات، گفت: بنده به عنوان یک معلم دانشگاه و کسی که سال‌ها در وزارت آموزش و پرورش خدمت کرده، علاقه داشتم که از این تجربه در حوزه آموزش و تحقیقات استفاده کنم و به همین دلیل به عضویت این کمیسیون درآمدم. البته اکنون در ارتباط با اعضای کمیسیون فرهنگی نیز هستم.

به گزارش ایسنا، حدادعادل در ادامه با اشاره به انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری مصر، ضمن تبریک به محمد مرسی و ملت مصر گفت: موفقیت اسلام‌گرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری با تکیه بر آرای مردم و نشاندن یک فرد بر کرسی ریاست‌جمهوری مصر، یک پیروزی برای ملت مصر، مردم فلسطین و جهان اسلام است.

وی ابراز امیدواری کرد که محمد مرسی بتوند خواسته‌های مردمی را که به وی رای دادند جامه عمل بپوشاند.

حدادعادل اضافه کرد: امیدوارم که آقای مرسی بتواند در راه آرمان فلسطین و مصر و در مسیر کمک به مردم مظلوم فلسطین قرار گیرد و بتواند پاسخ مثبتی به انقلاب مردم مصر و بیداری اسلامی بدهد.

وی در پیش‌بینی در مورد آینده روابط ایران و مصر گفت: با توجه به تحول صورت گرفته بین دو ملت بزرگ و کهن و باسابقه ایران و مصر، امیدواریم که بتوانند همکاری بیشتری داشته باشند. مطمئنا این همکاری به سود مصالح جهان اسلام در آینده خواهد بود.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.