نظر رییس جمهور با حکم صادر شده منافات ندارد

وکیل حقوقی سازمان سینمایی:

مدیر حقوقی سازمان سینمایی معتقد است: چه مرجعی می تواند مجوز فعالیت یک موسسه فرهنگی را صادر کند؟ هیات هایی که موضوع قانون تعیین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تنها مرجع قانونی برای این کار محسوب می شوند. مسلما آقای رئیس جمهور نمی تواند مجوز موسسه ای را صادر کند.

بهزاد ابتهاج در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: نظرات رئیس جمهور در نهایت به این نتیجه می رسد که اساسنامه اصلاح شود و اساسنامه قانونی با شرکت تمام اهالی سینما بر اساس قوانین شکل گرفته و با تایید هیات بررسی و نظارت وزارت ارشاد با هر عنوانی که می خواهد تاسیس و به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: وقتی خانه سینما می خواهد فعالیت فرهنگی انجام دهد باید از مجرای قانونی آن عمل کند. در نتیجه راهنمایی آسان تری برای خانه سینما به غیر از طی مراحل قانونی و دریافت مجوز وجود ندارد. آقای رئیس جمهور هم چنین نظری داشته اند که اساسنامه ای به ماهیت جدید و قانونی تشکیل و در هیات نظارت ارشاد تایید شود.حکم تعطیلی خانه سینما از طریق کاملا قانونی صادر شده و هرگونه اعتراض یا نقض آن هم باید مراتب قانونی خود را طی کند.

ابتهاج در مورد حکم تایید تعطیلی خانه سینما از سوی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: این حکم قابل اعتراض در مراجع دیگر است اما احتمالا در آن مراجع هم براساس اسناد موجود به چنین نتیجه ای در مورد تعطیلی خانه سینما می رسند.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۹۱۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.