نظر فانی دربارهٔ تدریس ادبیات قومیتها در مدارس

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق اصل ۱۵ قانون اساسی زبان رسمی ما فارسی است اما گفته شده تدریس ادبیات قومیت ها درمدارس بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری آریا،علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این مکطلب اظهار داشت: تدریس ادبیات قومیت ها در مدارس براساس اصل ۱۵ قانون اساسی بلامانع است، اما زبان رسمی ما فارسی است. برخی مطالب منعکس شده در رسانه ها بدرستی منتشر نشده است. طبق اصل ۱۵ قانون اساسی تاکید شده است زبان رسمی ما فارسی است اما گفته شده تدریس ادبیات قومیت ها درمدارس بلا مانع است.

وی افزود: هدف ما این است که با برنامه ریزی های دقیق و همکاری سازمان پژوهش، شورای عالی آموزش و پرورش و اگر لازم شد با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی، کار را به صورت اصولی دنبال کنیم.

فانی افزود:به منظور افزایش شان و مقام معلم اقدامات خوبی انجام شده و طرحهای خوبی هم ارائه شده است، اما قصد نداریم که این مسایل را رسانه ای کنیم بیشتر تمایل داریم در عمل کارها را انجام دهیم و به صورت واقعی معیشت فرهنگیان را بهبود بخشیم.

وی برای تامین نیروی انسانی مورد نیازآموزش و پرورش افزود: مراکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تبدیل شده است و این دانشگاه در شهرستانها شعبه هایی دارد که کار تربیت دبیران را بر عهده دارند همچنین مانند قبل،دیگر مدرک فوق دیپلم صادر نمی شودو حداقل مدرک صادره از طرف دانشگاه فرهنگیان، لیسانس است.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.