نعمت اسدالهی دارفانی را وداع گفت

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از سینما پرس در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

سینماپرس-گروه سینما/ نعمت اسدالهی بازیگر با سابقه عرصه تئاتر و تلویزیون که در بیمارستان ساسان بستری بود ساعتی پیش دارفانی را وداع گفت.

به گزارش تفسیری برنگار سینماپرس، این بازیگر با سابقه تئاتر متولد ۱۳۲۳ شهر اهواز و دارای مدرک کارشناسی هنرهای نمایشی است و از ۲۵ شهریورماه iبه دلیل عارضه قلبی، مغزی و ریوی در بیمارستان بستری بود فعالیت‌های متعدد و مستمری را در عرصه تئاتر داشته است.

وی علاوه بر بازیگری در کارگردانی و تدریس تئاتر نیز فعالیت داشت. از جمله فعالیت‌های او می‌توان iبه کارگردانی و بازی در نمایش‌های «شبی در کنار رود گرانیکوس»، «خسیس»، «گمراه»، کارگردانی نمایش‌های «توراندخت»، «ننه دلاور و فرزندان او»، و … و بازی در نمایش‌های « در حضور باد iبه کارگردانی iبهرام بیضایی»، « دیکته و زاویه iبه کارگردانی داود رشیدی»، « حسن کچل iبه کارگردانی داود رشیدی»، «شهاب آسمانی iبه کارگردانی حمید سمندریان»، «دخمه شیرین، عکس یادگاری iبه کارگردانی دکتر قطب‌الدین صادقی»، «بیژن و منیژه iبه کارگردانی محمود عزیزی»، «هفت نمایش کوتاه iبه کارگردانی اسماعیل خلج» و … اشاره نمود.

وی علاوه بر فعالیت‌های صحنه‌ای در نمایش‌های تلویزیونی بسیاری نیز iبه ایفای نقش پرداخته بود که از جمله آنها می‌توان گفت نمایش‌های «گمشدگان»، «آخرین آهنگ»، «عقاب شعر»، «چنگ در خلاء» و … اشاره نمود.

بازی در دو نمایش «گالیله iبه کارگردانی داریوش فرهنگ» و «کلبه عموتم iبه کارگردانی iبهروز غریب‌پور» از جمله آخرین فعالیت‌های این هنرمند در تئاتر بوده است.

وی ساعتی پیش و در ۶۸ سالگی در بیمارستان ساسان چشم از جهان فروبست.

انتهای پیام/ن.ف

 

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۱۴۳


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.