نفت ایران گران‌ترشد

جام جم آنلاین: تحریم‌های جدید نفتی ضد ایرانی دولت واشنگتن منجر به افزایش قیمت جهانی نفت و گران تر شدن طلا سیاه صادراتی ایران در بازار اروپا و آسیا شد.

در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با ۴۷ سنت افزایش به بیش از ۱۰۶ دلار و ۳۷ سنت رسید، همچنین در بازار نفتی نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک آمریکا (دبلیو.تی.آی) با ۴۶ سنت افزایش به بیش از ۸۷ دلار و ۵۹ سنت رسید.
 
در همین حال موسسات معتبر انرژی جهان امروز با گزارش‌هایی تاکید کرده‌اند: کنگره آمریکا به تازگی طرح جدیدی برای اعمال تحریمهای بیشتر بر ضد فروش نفت ایران به تصویب رسانده است که بر اساس آن هر بانک، شرکت بیمه و شرکت کشتیرانی که به ایران برای فروش نفت خود کمک کند با تحریمهای سنگین آمریکا روبرو خواهد شد .
 
علاوه بر این، کاهش تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی، تصویب سیاست های انبساطی اقتصادی توسط دولت چین، کاهش ذخایر استراتژیک نفت خام و فراورده نفتی آمریکا و فروکش کردن تدریجی بحران اقتصادی در بحران یورو به ویژه در اسپانیا به عنوان چهارمین غول اقتصادی اتحادیه اروپا و ادامه بحران ژئوپولیتیکی در منطقه خاورمیانه از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت جهانی نفت است.
 
قیمت نفت خام سنگین ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به ۹۸ دلار و ۶۰ سنت، ۹۶ دلار و ۷۹ سنت و ۹۷ دلار و ۹۹ سنت معامله شده است.
 
بررسی میزان افزایش قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران نشان می دهد که در دو روز گذشته بهای هر بشکه نفت خام صادراتی ایران بشکه ای ۲۰ سنت گران تر شده است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.