نفرات برتر مسابقات سه گانه قهرمانی کشور معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا این مسابقات که با حضور بیش از ۴۰۰ ورزشکار در بهشهر جریان داشت روز شنبه به کار خود پایان داد .

در رده سنی نونهالان ، ‘ حسام دارابی ‘ ازکرمانشاه با ثبت رکورد ۱۱ دقیقه و ۱۶ ثانیه قهرمان شد ، ‘ امیر مهدی صابونچی ‘ از لرستان با رکورد ۱۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه دوم شد و ‘ ابوالفضل مرادی ‘ از زنجان در جایگاه سوم ایستاد .

در رده سنی نوجوانان ، ‘ سعید علیزاده ‘ از خراسان جنوبی با رکورد ۳۲ دقیقه و ۱۲ ثانیه به مقام قهرمانی رسید ، ‘ امین سقایی’ از چهارمحال و بختیاری نایب قهرمان شد و ‘ مسعود علیزاده ‘ از خراسان جنوبی ‘ با رکورد ۳۳ دقیقه و ۱۱ ثانیه به مقام سوم دست یافت .

در رده سنی جوانان ‘ محمد قزن چای ‘ از سمنان با رکو.رد ۵۹ دقیقه و ۱۵ ثانیه اول شد ، ‘‌ایمان تاکی ‘ از اصفهان با رکورد یک ساعت و ۳ دقیقه دوم شد و ‘ ساسان مالمیری’‌از کرمانشاه با رکورد یک سیاعت و ۵ دقیقه به مقام سوم اکتفا کرد .

در رده سنی امید ‘ احسان امینیان ‘ از اصفهان با رکورد یک ساعت و ۵۹ دقیقه قهرمان شد ، ‘ محمدمهدی رحیمی ‘ از چهارمحال و بختیاری با رکورد۲ ساعت و دو دقیقه نایب قهرمان شد و ‘‌حسین حکمت خواه ‘‌از تهران ‘‌با رکورد ۲ ساعت و ۸ دقیقه در جایگاه سوم ایستاد .

در رده سنی بزرگسالان نیز ‘‌محمد خاتونی ‘‌از آذربایجان شرقی’‌با رکورد یک ساعت و ۵۴ دقیقه اول شد ، ‘ سلمان تیموری ‘‌با رکورد یک ساعت و ۵۷ دقیقه دوم شد و ‘ فرشاد دادفر ‘‌با رکورد ۲ ساعت و یک دقیقه سوم شد .

رشته ی ورزشی سه گانه یا تری اتلون ، یکی از رشته های پر طرفدار در جهان است. این رشته شامل : ۱۵۰۰ متر شنا – ۴۰ کیلومتر دوچرخه ۱۰ کیلومتر دوی صحرانوردی می باشد که به صورت متوالی و پی در پی انجام می شود که بسیار سخت و طاقت فرسا است .

به علت دارا بودن سه رشته ورزشی در آن یک رشته پر خرج محسوب می شود این رشته ورزشی در ایران از سال ۱۳۸۱ کار خود را به عنوان انجمن ورزش سه گانه شروع کرد و در سال ۱۳۸۵ به عنوان فدراسیون ورزش سه گانه به ثبت رسید.

رکوردهای مورد نظر ورزشکاران در رده های سنی پایه بر اساس سن ورزشکاران متفاوت است . ک/۳

۷۳۳۱/۴۰۲/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۴۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.