نقدی بر بازی Prototype ۲؛ جنون در خیابان‌های نیویورک

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/21-3-1391/IMAGE634749544007931137.jpg prototype-2

/Images/News/Larg_Pic/21-3-1391/IMAGE634749543999195122.jpg prototype-2

/Images/News/Larg_Pic/21-3-1391/IMAGE634749543990147106.jpg prototype-2

/Images/News/Larg_Pic/21-3-1391/IMAGE634749543949119034.jpg prototype-2

 مسلم پاک‌گهر: حالا با این توضیح اگر این عنوان‌ها به نسخه دوم هم برسد دیگر جای تعجبی باقی نمی‌ماند. امسال کمپانی Activision و استودیوی بازی‌سازی Radical Entertainment نسخه دوم از بازی را روانه بازار کردند که نسخه اولش هم چندان چنگی به دل نمی‌زد. زمانی که خبر ساخت نسخه‌ دوم Prototype منتشر شد انتظار می‌رفت حالا که این عنوان متوسط قرار است نسخه‌ دیگری هم داشته باشد تغییراتی در خور توجه در بازی دیده شود. اما متاسفانه استودیوی Radical Entertainment تنها با ارتقای نسبی گرافیک (آن هم در نه در حد عالی) و چند تغییر جزیی در بخش گیم‌پلی، تقریبا همان نسخه نه چندان موفق قبل را تکرار کرد. اگرچه بازی Prototype2 با ورودش در تاریخ ۲۴ آپریل ۲۰۱۲ توانست در صدر فروش ماه آمریکا قرار بگیرد ولی باید گفت که این بازی عملا حرف چندانی برای گفتن ندارد.

داستان: داستان بازی در ادامه نسخه قبل اتفاق می‌افتد با این تفاوت بزرگ! که یک سیاه‌پوست با نام James Heller جای شخصیت Alex Mercer را در بازی می‌گیرد. هلر که یک نظامی است در یک اتفاق عجیب همسر و فرزند خود را از دست می‌دهد. او برای این‌که بتواند انتقام مرگ خانواده‌اش را بگیرد به دنبال قاتل آن‌ها می‌گردد. در ابتدا تصور می‌کند که قتل خانواده‌اش به «الکس مرسر» مربوط می‌شود ولی پس از درگیری با الکس و یکسری اتفاقات دیگر متوجه می‌شود که مرگ خانواده‌اش با سازمانی به نام BlackWatch بی‌ارتباط نیست. «هلر» متوجه می‌شود که این سازمان قصد دارد با پخش یکسری ویروس‌ کنترل شهر نیویورک را در دست بگیرد. حالا او وظیفه خود می‌داند که شهر نیویورک و مردم آن را از دست BlackWatch آزاد کند و در نهایت انتقام قتل خانواده‌اش را از آن‌ها بگیرد. داستان بازی را همانند نسخه قبل روایت می‌شود و همانطور که در اول داستان گفته شد تنها تغییر بزرگ بازی این نسخه تغییر شخصیت اصلی داستان و اضافه شدن چند شخصیت دیگر به بازی است. پس انتظارتان را در این بخش تا حد بازی‌های ورزشی پایین بیاورید در غیر این صورت بهتر است انتخابتان را تغییر دهید و به سراغ عنوان دیگری بروید.

گیم‌پلی: استودیوی بازیسازی Radical در این بخش سعی کرده با چند تغییر در گیم‌پلی بازی، این بخش را نسبت به نسخه قبلش متفاوت کرده و هیجان را در آن بالا ببرد. تغییراتی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد توان پرواز کردن در بین ساختمان‌ها، سر و سامان دادن به قدرت‌هایی که شخصیت اصلی داستان در اختیار دارد و همچنین کارآمد کردن این توانایی‌ها، سوار شدن بر هلی‌کوپتر و تانک، اضافه کردن بخش مخفی کاری به بازی و مهم‌تر از همه قابلیت آپدیت قدرت‌هایتان می‌باشد که این قابلیت با انجام ماموریت‌های جانبی که در همه جای شهر برایتان در نظر گرفته شده و امتیازاتی که از انجام این ماموریت‌ها به دست می‌آورید قابل استفاده خواهد بود.

همچنین می‌توانید در حالت لایو با خرید یک پکیج از یک سلاح و سه قدرت جدید برای بالا بردن توانتان در مبارزه استفاده کنید. گیم‌پلی بازی در ابتدا و برای نیم‌ساعت اول بسیار گیرا و جذاب است ولی پس از مدتی به دلیل تکراری شدن سبک بازی و انجام دادن ماموریت‌های مختلف با یک روش و به یک شکل کمی خسته کننده می‌شود. همچنین هوش مصنوعی دشمنان در این نسخه تعریف چندان ندارد و اگر می‌خواهید بازی کمی برایتان چالش‌برانگیز باشد بهتر است سختی بازی را تا آخرین درجه بالا ببرید.

گرافیک: در این بخش تغییرات، تا حدودی به چشم می‌آیند. چرا که لااقل این یک موضوع راRadical Entertainment خوب درک کرده بود که اگر می‌خواهد جایی در خانه‌های گیمرها داشته باشد می‌بایست دستی به سر و روی گرافیک نه چندان جذاب نسخه قبل بازی بکشد. Radical با پرداختن به جزییات ساختمان‌ها و نورپردازی مناسب، موفق شد پوسته‌ی بی‌روح نسخه قبل را بشکند و ظاهری جدید به بازی ببخشد. همچنین در این نسخه طراحی کاراکتر اصلی و صحنه‌های سینمایی به کار رفته در بازی به شکل مطلوب‌تری نسبت به نسخه پیشین انجام گرفته است. خون‌هایی که روی صفحه پخش می‌شود تا حدود طبیعی هستند که حس قرار گرفتن در محیط بازی را کمی بیشتر می‌کند اما متاسفانه افکت‌های استفاده شده در انفجارها و قدرت تخریب‌پذیری در بازی به هیچ وجه چنگی به دل نمی‌زند.

همچنین تکراری بودن بیش از حد مردم شهر و سربازها ممکن است باز هم باعث دلسردی‌تان در بازی شود. صداگذاری را نیز می‌توان به دو بخش سیاه و سفید تقسیم کرد. قسمت سفید آن صداگذاری روی محیط است که هیجان بازی را بالا می‌برد و قسمت سیاهش صداهایی است که برای شخصیت‌های بازی انتخاب شده است که چندان با آن‌ها هم‌خوانی ندارد. اما اگر در مجموع بخواهیم به بخش گرافیک و صداگذاری نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم با تغییراتی که نسبت به نسخه پیش ایجاد شده است بخش گرافیک جزو نقاط قوت بازی به حساب می‌آید.

۴۰۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.