نقد کارشناسان فوتبال بر دربی ۷۵

عملکرد تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در حالیکه در یک بازی ضعیف، به تساوی بدون گل رسیدند، توسط منتقدان بررسی شد.

گفتگوی اختصاصی خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با کارشناسان و پیشکسوتان فوتبالی کشورمان:

ابراهیم آشتیانی: سرخابی ها به نسبت پولی که می گیرند، بازی نمی کنند

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تهران گفت:  پیش از بازی دربی پیش بینی می کردم که پرسپولیس برای ارتقا شرایط روحی و روانی خود به میدان می رود زیرا دو تیم از نظر بار فنی در یک سطح بودند و مسائل حاشیه ای حرف اول را در این دیدار می زد اما معتقدم که پرسپولیس با نتایجی که از بازیهای قبل خود کسب کرده بود باید برای پیروزی در برابر استقلال به میدان می رفت چرا که این بازی حکم یک دیدار فینال را برای سرخپوشان پایتخت را داشت که باید برای مرگ و زندگی تلاش می کردند.

آشتیانی اظهار داشت: به نظر من هر دو تیم با هدف کسب سه امتیاز گام برمی داشتند البته نباید کتمان کنیم که بازیکنان سرخپوش دربی نسبت به آبی پوشان دوندگی، فداکاری و جنگندگی بیشتری را داشتند و چند شانس خوب گلزنی را هم به سادگی از دست دادند اما در مقابل بازیکنان امیر قلعه نوعی کم کار و کم خطر ظاهر شدند و پرسپولیس می توانست با دو گل بر استقلال چیره شود.

وی تصریح کرد: بازیکنان سرخابی لیگ برتر در حد پولی که دریافت می کنند، بازی خوبی را به نمایش نمی گذارند البته علت این موضوع حضور بازیکنان نامی و بزرگی است که هر دو تیم حضور دارند و از فوتبال اشباع شده اند و دیگر شجاعت و جسارت یک بازیکن جوان را که برای کسب شهرت تلاش می کند را ندارند و قدرت ریسک آنها پایین تر از جوانانی است که در تیم های فجر شهید سپاسی شیراز ، راه آهن شهر ری و پیکان حضور دارند.

*غلامحسین مظلومی : سرخابی ها اخلاق را فدای نتیجه نکردند

پیشکسوت و بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران اظهار داشت: در بازی دربی دو تیم پرسپولیس و استقلال با شناختی که از یکدیگر داشتند بازی خود را براساس انضباط تیمی طراحی کردند اما تیم آبی پوش پایتخت به علت عدم حضور چند مهره کلیدی خود نتوانست آن چنان که باید به نتیجه دلخواه هواداران دست یابد و کادر فنی این تیم براساس موجودیهای خود و قابلیت های فیزیکی و روحی ترکیب اصلی تیم را طراحی کردند که عدم هماهنگی در میان بازیکنان استقلال به وضوح نمایان بود البته کار مدافعین در شهرآورد هفتاد و پنجم سخت بود چرا که با بستن فضاهای مهاجمان و حضور چند لایه خود قصد داشتند استفاده از فضاهای عمقی را از مهاجمان مسدود کنند و اجازه نفوذ به آنها را ندهند و از فرصت های اندکی هم که بازیکنان خط حمله دو تیم به دست آوردند به خوبی استفاده نکردند و موجبات تساوری بازی را فراهم آوردند.

وی تصریح کرد: از نکات بارز این شهرآورد اخلاق مداری میان بازیکنان سرخابی بود و آنها جوانمردانه بازی کردند و مهاجمان هر دو تیم هم با توجه به شرایطی که حاکم بر بازی بود نتوانستند به گل برسند و همین امر باعث شد تا هوادارانی که از بازیکنان نامی خود انتظارات بیشتری را دارند شاهد عدم گلزنی آنها باشند و معلول این موضوع حوادث ناخوشایندی بود که بر روی سکوها اتفاق افتاد به هر حال هواداران توقع دارند که بازی زیباتری را مشاهده کنند چرا که آنها از راه های دور و نزدیک خود را به این دیدار حساس می رسانند و ساعتها پشت درب استادیوم آزادی انتظار دیدن دربی را می کشیدند و هنگامی که نتیجه دلخواه را به دست نیاوردند این گونه ناهنجاریها به وجود می آید و سکوها تخریب می شود اما باید به بازیکنان پرسپولیس و استقلال هشدار بدهیم که مراقبت هواداران باشند تا دچار یاس و ناامیدی نشوند زیرا آنها از اساسی ترین عناصر خانواده فوتبال هستند و باید از دلزدگی آنها جلوگیری شود.

مظلومی افزود: هواداران سرخابی باید بدانند که این دو تیم در لیگ دوازدهم متحول شده اند و باید به کادر فنی این تیم ها و بازیکنان آنها فرصت لازم را بدهند تا به آمادگی مطلوب برسند و با هماهنگی بیشتری که در بازیهای آینده به دست می آورند بتوانند انتظارات هواداران را برآورده کنند.

*پرویز برومند:  دربی خوبی نبود

بازیکن اسبق استقلال گفت: بازی دیروز بازی خیلی بدی بود و بازیکنان بازی خوبی ارائه ندادند.

وی افزود: من بازی را خوب و پر گل پیش بینی می کردم و انتظار داشتم پرسپولیس یک گل بزند و شش گل دریافت کند. ۲ تیم استقلال و پرسپولیس، عملکر و تیم واقعی خود را به نمایش نگذاشتند بازی دیروز بازی سردی بود و بازیکنان فقط برای فرار از باخت بازی می کردند.

*علی جباری: از استقلال و پرسپولیس چیزی ندیدیم

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: در دربی دیروز جمعه سوم شهریور ماه هیچ چیزی از دو تیم آبی پوش و سرخپوش پایتخت ندیدیم.

علی جباری اظهار داشت: بازیکنان پرسپولیس و استقلال به هیچ وجه در شهرآورد هفتاد و پنجم عملکرد خوبی را از خود به نمایش نگذاشتند و استقلال نسبت به بازیهای ابتدای خود در لیگ عملکرد ضعیف تری در مقایسه با پرسپولیس داشت و انتظار می رفت که آبی پوشان بتوانند بازی بهتری از خود نشان دهند اما نتوانستند انتظارات هواداران را برآورده سازند و به نظر می رسد که آنها تنها فقط پول می گیرند و در ازای آن هیچ بازدهی مناسبی ندارند.

*دزفولی: اتفاقات دربی محک مناسبی برای سنجش ترکی نبود

کارشناس داوری اتفاقات دیدار دربی را محک مناسبی برای سنجش ترکی قلمداد نکرد و معتقد بود دربی در آرامش برگزار شد و اتفاق خاصی را در این دیدار شاهد نبودیم.

کارشناس داوری گفت: ترکی در بازی روز گذشته قضاوت مناسبی ارائه داده است البته نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که وی در این دیدار قضاوت سختی را نداشت از این رو می توانیم قضاوت ترکی را مثبت ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: ترکی در بازی های گذشته با قضاوتهای خوب خود شایستگی خود را به نمایش گذاشته است اما در بازی دیروز علی رغم اینکه دربی با کمترین اتفاق همراه بود از ترکی شاهد چند اشتباه بودیم که چون در نتیجه دیدار تاثیر گذار نبود لذا قابل بخشش است./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.