نقشه گوگل در اپل: داستان رفت و برگشت آن

۲۴م آذر ،

بالاخره انتظارها به پایان رسید و نهایتا پس از بحث‏های فراوان و شایعه پراکنی‌های بسیار، اپلیکیشن نقشه گوگل در بانک اپلیکیشن‌های اپل (اپ استور) قرار گرفت. 

اپلیکیشن Google Maps به یقین مورد استقبال بسیاری از کاربران iOS قرار خواهد گرفت به این سبب که اکثریت کاربران از نقشه‌های پر ایراد اپل به شدت ناراضی بودند.

نقشه گوگل از اولین آیفون تا زمان ارائه iOS 6 همواره از اپلیکیشن‌هایی بود که بدون احتیاج به نصب جداگانه در دسترس کاربران بود. اما اپل ناگهان تصمیم به تغییر این رویه داد. اما بزرگترین سبب برای این تصمیم چه بود؟

گوگل استفاده از سیستم ناوبری صوتی و تعدادی قابلیت دیگر را برای کاربران iOS منع کرده بود. اما در عین حال تمامی قابلیت‌های نقشه گوگل از جمله قابلیت turnbyturn direction در اندروید و جاهای دیگر فعال بود.

به هر حال اپل تصمیم سختی را گرفت و نقشه ناقص خود را جایگزین نقشه گوگل کرد تا نبود قابلیت‌های نقشه گوگل را شخصا با نقشه خود پر کند.

نقشه پر ایراد اپل راه را به جایی برد که تیم کوک، مدیر عامل اپل مجبور به عذرخواهی شخصی در وب پایگاه اینترنتی اپل شد و هم زمان تعدادی از اشخاص مسئول این نواقص را اخراج کرد. 

بعد از مدتی اریک اشمیت از گوگل اعلام کرد که نقشه تازه گوگل برای iOS ساخته شده و منتظر تایید شدن توسط اپل می باشد تا در دسترس کاربران قرار گیرد.

هم اکنون این امر محقق شده است و نقشه گوگل با تمام ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به روی اپ استور اپل قرار گرفته است. اما این بدین معنی نیست که تمامی کاربران از همین نقشه استفاده می کنند. هم اکنون رقابت تنگاتنگی بین اپل و گوگل بر سر نقشه‌های خود شکل خواهد گرفت. اپل مجبور به بهبود نقشه های خود خواهد شد و گوگل نیز باید کاربران خود را راضی نگه دارد. تمامی این رقابت ها به نفع کاربر خواهد بود و نهایتا اشخاصی که به سبب نبود نقشه گوگل دستگاه خود را به iOS 6 آپدیت نکرده بودند میتوانند با خیال راحت به این امر بپردازند.

کاربران آیفون (مدل ۳جی اس به بعد) و آیپاد تاچ (نسل سوم به بالا) میتوانند از اپ استور دستگاه خود و یا این لینک اپلیکیشن را دریافت کنند. دقت فرمایید که حداقل سیستم عامل مورد نیاز برای این اپلیکیشن iOS 5.1 می‌باشد.

منابع: IntoMobile و AllThingsD

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.