نقش‌آفرینی زنان در ترویج فرهنگ مهدویت

سه شنبه ۱۳ تیر – ۰۴:۱۸:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- نقش زنان در ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه و ایجاد جامعه منتظر از سوی استاد حوزه و دانشگاه بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ مریم معین‌الاسلام، مهم‌ترین شاخصه زن منتظر را عفاف و حجاب معرفی کرد و گفت:‌ خانمی نمی‌تواند بگوید منتظر ظهور هستم، ولی نسبت به عفاف و حجاب پایبندی نداشته باشد؛ زیرا مهم‌ترین عاملی که موجب می‌شود عنایت امام زمان(عج) شامل حال زنان شود، عفاف و حجاب است.
مدیر موسسه علمی و فرهنگی زنان منتظر،  بی توجهی به عفاف و حجاب را یکی از عوامل تأخیر در ظهور حضرت حجت(عج) معرفی و عنوان داشت:‌ یکی از عواملی که می‌تواند ظهور را به تأخیر بیندازد، کم‌توجهی عفاف و حجاب است واین مسئله‌ای است که مبازران فرهنگی در عرصه مهدویت آن را به خوبی درک کرده‌اند و تلاش گسترده آنها و حجم وسیع سرمایه‌گذاری‌ها در این عرصه، گواه این مطلب است.
این محقق و پژوهشگر حوزوی، با بیان این که بر اساس روایات اسلامی، برای این که امام زمان(عج) ظهور کنند، باید رویکرد جهانی نسبت به ارزش‌ها و خوبی‌ها پدیدار شود، اظهار داشت:‌ این که در اخبار متعدد از سراسر جهان، حتی در کشورهای اروپایی، جوانان رو به عفاف و رفتارها و پوشش‌های عفیفانه تمایل دارند و  با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها مختلف، حجاب و عفاف را ترویج می‌دهند؛ نوید بخش بروز یکی از نشانه‌های ظهور و آمادگی جهان برای پذیرش حضرت ولی عصر(عج) می‌باشد.
وی با استناد به روایتی از امام باقر(ع) گفت: بر اساس این روایت که از رسول اکرم(ص) نقل شده است؛ زمانی که ندای ظهور حضرت در عالم پخش ‌می‌شود، زنان محجبه هستند که این صدا را می‌شنوند و به یاری امام زمانشان می‌شتابند؛ بنابراین اگر زنان می‌خواهند توفیق یاوری امام زمان(عج) را داشته باشند، باید به حجاب و عفاف توجه داشته باشند.
معین‌الاسلام در ادامه با اشاره به دیگر نقش‌های زنان در آماده‌‌سازی جامعه مهدوی و ترویج فرهنگ مهدویت اظهار داشت:‌ نقش دیگری که زنان در عرصه ترویج مهدویت در جامعه بر عهده دارند، ‌انتقال فرهنگ مهدویت به نسل آینده است؛ خانم‌ها می‌توانند بر اساس ویژگی‌های ذاتی خود، این فرهنگ را به نسل دیگر منتقل کنند و در رساندن و نهادینه کردن پیام مهدویت به نسل بعد نقش‌آفرینی کنند.
عضو هیئت علمی جامعه‌الزهرا(س) تربیت نسل منتظر و آماده‌سازی برای جامعه برای ظهور را عرصه دیگر نقش‌آفرینی بانوان معرفی کرد و گفت: سربازان مورد نیاز ولی عصر(عج) در دامن زنان تربیت می‌شوند و این نقش بی بدیل بر دوش زنان نهاده شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان ساخت: نقش دیگر زنان در عرصه مهدویت، تشکیل خانواده مهدوی است که از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مسائل در این عرصه می‌باشد؛ زنان می‌توانند با مدیریت خود، افراد خانواده را به سوی مهدویت سوق دهند و نقش مهم و اساسی خود را در ترویج فرهنگ مهدویت ایفا نمایند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۳۱۶۱۸۰۰۰۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.