نقش‌آفرینی بابک کریمی در نمایش ˝بازگشت پسر نافرمان˝

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

نقش‌آفرینی بابک کریمی در نمایش ˝بازگشت پسر نافرمان˝ با ناتالی متی همبازی می‌شود.

به گزارش ممتاز؛ بابک کریمی پس از بازی در دو فیلم “جدایی نادر از سیمین” و “گذشته”‌ قرار است در “بازگشت پسر نافرمان”‌ با کارگردانی علی راضی یکی از نقش‌های اصلی را بازی کند.

“بازگشت پسر نافرمان” به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی علی راضی ، پروژه تئاتر مشترکی بین کشورهای ایران و فرانسه است که در اسفندماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

بابک کریمی فارغ التحصیل انستیتو روسلینی در رم، مدرس مونتاژ در آکادمی بین الملی هنرهای بصری آکوتیلا است. او در سال ۲۰۰۴ در فیلم سه اپیزودی “بلیط‌ها” به کارگردانی ارمانو اولمی، عباس کیارستمی و کن لوچ در اپیزود عباس کیارستمی بازی کرد. در سال ۲۰۱۱ به خاطر بازی در نقش قاضی دادگستری در فیلم “جدایی نادر و سیمین” به کارگردانی اصغر فرهادی ، بابک کریمی جایزه گروهی بازیگری جشنواره معتبر برلیناله را دریافت کرد.

از علی راضی نمایش های مشترک ایرانی فرانسوی چون “یک بلیط برای بهشت”، “تولدت مبارک دن کیشوت”، “اسب های آسمان خاکستر می‌بارند”، “انتهای آسمان کجاست” و “درجست و جوی تاریخ تولد و انقراض ماموت‌ها” در ایران ، فرانسه و دیگر کشورها روی صحنه رفته است که نمایش “انتهای آسمان کجاست” جزو نمایش های برگزیده یونسکو در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ معرفی شد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.