نقش سلول های بنیادی در درمان بیماری ام اس در مرحله تحقیقاتی است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: نقش سلول های بنیادی در درمان بیماری ام اس هم اکنون در مراحل تحقیقاتی قرار دارد.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، دکتر عباس پرداختی روز چهارشنبه در حاشیه کنگره بین المللی چالش های بالینی بیماری های مغز و اعصاب در جمع خبرنگاران، افزود: ترمیم ضایعات مفصلی از طریق تزریق سلول های بنیادی در بیمارستان افضلی پور کرمان انجام می شود. 

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به برگزاری این کنگره بین المللی در کرمان، افزود: سال قبل همایش بین المللی انگل شناسی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد و امسال نیز نخستین همایش نورولوژی در سطح بسیار بالا در حال برگزاری است. 

وی بیان کرد: برای برگزاری این کنگره چهار استاد خارجی حضور دارند و خوشبختانه دانشگاه EMU (دانشگاه مدیترانه شرقی) در قبرس شمالی با ما همکاری کرده است. 

پرداختی، ضایعات عصبی ناشی از سکته های مغزی را در ایران شایع دانست و تاکید کرد: در نخستین همایش چالش های نورولوژی بالینی اساتید برجسته کشوری و خارجی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت و امیدواریم این کنگره راهی برای ارتقای سطح سلامت بویژه در بیماری های عصبی باشد.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.