«نقش طراحی در چاپ گراوور» بررسی شد

سه شنبه ۲۷ تیر – ۰۱:۰۰:۵۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در سومین روز از «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ»:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا-  فکور  در سومین روز از کنفرانس و در پنل «چاپ و کنترل کیفیت» درباره «نقش طراحی در چاپ گراوور» صحبت کرد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز،   فکور در سخنرانی خود، ابتدا درباره تاریخچه چاپ گراوور صحبت کرد و گفت: تاریخ این نوع چاپ از دوران رنسانس و ایتالیا است که نقشی را درست می کردند که حفره داشت و از طریق حفره، رنگ ها را به روی سطح منتقل می کنند.
وی با بیان این که چاپ گراوور امروزه با کیفیتی عالی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: البته مراحل آماده سازی در چاپ گراوو از چاپ افست گران تر است اما کیفیت در این نوع چاپ بالا است و معمولا کارخانه هایی که مصرف بالا دارند به آن رجوع می کنند.
فکور تاکید کرد که سرعت بالا، دقت زیاد، مصرف بهینه مرکب و کنترل بهتر رنگ از دیگر ویژگی های چاپ گراوور نسبت به دیگر انواع چاپ است.
وی زمان طولانی ساخت سیلندر را یکی از معایب چاپ گراوو دانست و اظهار کرد: معمولا وقتی سفارش دهنده کار خود را سریع و در کمتر از ۱۰ روز می خواهد نمی توان روی چاپ گراوور حساب کرد.
فکور با بیان این که طرح اولیه، ویرایش و آماده سازی طرح را از مراحل طراحی برای چاپ گراوور عنوان و تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوال کیفیت چاپ در گراوور، تصویر محصول است که اگر در طرح اولیه این مسائل رعایت نشود، در مراحل پایانی چاپ، با مشکل روبه رو خواهیم شد.
وی ادامه داد: وقتی کاری به چاپخانه می آید تنها طرح خام است اما در چاپخانه موارد فنی، شکل بسته بندی، ابعاد و قالب کار مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت لزوم ممکن است تغییر کند. پس از طی این مراحل کار را برای سیلندرسازی می فرستیم و باید توجه داشت که تمام مشکلات را باید پیش از ساخت سیلندر بررسی کرد.
به گفته فکور آشنایی با بسته بندی، اطلاع از سلیقه بازار مصرف، آگاهی به علم چاپ و دانش رنگ، آگاهی از سیلندر سازی اطلاعاتی است که یک طراح چاپ گراوور باید داشته باشد.
وی در پایان صحبت های خود اظهار کرد: طراحی در حدود ۷۰ درصد از کیفیت کار چاپی را تامین می کند و اگر در این مرحله نتوانیم کار خوبی ارائه کنیم، در نهایت محصول خوبی نخواهیم داشت.
دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» تا ۲۸ تیرماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۷۱۳۰۰۵۲۲۶۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.