نقش چوب در خانه های امروزی

۲۳اردیبهشت،

با وجود پیشرفت روزافزون ابزارآلات و وسایل مدرنی که در ساخت لوازم منزل مورد استفاده قرار می گیرند می توان گفت که هنوز هم چوب از ارکان اساسی هر خانه ای به شمار می رود.

ممتازنیوز: با وجود پیشرفت روزافزون ابزارآلات و وسایل مدرنی که در ساخت لوازم منزل مورد استفاده قرار می گیرند می توان گفت که هنوز هم چوب از ارکان اساسی هر خانه ای به شمار می رود. 

در واقع امروزه هیچ خانه ای را نمی توان بدون چوب و وسایل چوبی تصور کرد. چوب از جمله موادی است که در طول زندگی بشر به طور فراوان در دسترس او قرار داشته است، از این رو نقش پررنگی در زندگی انسان بازی کرده است. 

از ساختن سرپناه های ابتدایی در دوران بعد از غارنشینی گرفته تا ساخت مدرن ترین چیدمان های امروزی همه جا رد و نشانی از چوب هست.

اگر روزگاری بشر به سبب دسترسی نداشتن به فلز و دیگر وسایل مستحکم تر، از چوب استفاده فراوان می کرد، بشر امروزی که در محاصره عصر فلز زندگی می کند و به همین سبب بعضی اشخاص به استفاده از چوب آورده اند. 

هنوز مردمانی با قاشق های چوبی غذا می خورند و ظروف چوبی دارند. هنوز در مکان های مذهبی و حتی بسیاری از خانه ها، عود و عودسوز جایگاه ویژه ای دارند. هنوز هم درهای چوبی قدیمی حس نوستالژی را در انسان ها ایجاد می کند.

اکنون چوب در خانه شماست. نزدیکتر از آنچه فکرش را بکنید. مبلی که روی آن استراحت می کنید، صندلی که روی آن می نشینید، میز تلویزیون، کابینت های آشپزخانه و بسیاری از وسایل خانه شما از چوب است. امروزه بسیاری از وسایل را با طرح چوب وارد بازار می کنند. این عمل سبب ویژه ای می تواند داشته باشد و آن چیزی جز آرامش بخش بودن چوب نیست.

چوب، روح طبیعت

چوب نماینده طبیعت در خانه شماست و روح زنده طبیعت را به فضای خانه شما تزریق می کند. چوب به نوعی فرزند آب محسوب می گردد و آب منشأ آرامش است. در حافظه میزها و صندلی های شما درختان بسیاری نفس می کشند. 

درختانی که گاه برای بودن در کنار آنها مسافت بسیاری را طی می کنید. غافل از اینکه یار در خانه و شما گرد جهان می گردید. حتی تصور این وضعیت و تفکر در مورد آن می تواند برای شما آرامش بخش باشد.

ارزش چوب

وسایل چوبی کم خطرند و اگر در محیط خانه قرار بگیرند، در صورت وقوع زلزله خرابی کمتری ایجاد می کنند. اگر روی دست و پا بیفتند نیز آسیب کمتری ایجاد می کنند. با گذشت زمان و کهنه شدن وسایل چوبی خانه می توانید به راحتی با کمی رنگ و جلا تازگی و طراوت را به وسایل خود برگردانید.

 همچنین چوب عایق بسیار خوبی در مقابل صداهاست. در دنیای پر سروصدای امروزی، انسان های اطراف ما، استفاده از چوب بسیار مفید است زیرا صداها را به راحتی کنترل می کند.

چوب تمیز

وسایل چوبی با همه زیبایی و طراوتی که دارند و آن را به خانه شما می بخشند، بعد از مدتی استفاده کردن، از رنگ و جلا می افتند.

 در این مواقع باید به مرمت آنها اقدام کنید. این وسایل بعد از مدت زمانی کدر و تار می شوند. برای براق و زیبا کردن مجدد آنها از پارافین مایع استفاده کنید. به این صورت که مقداری پارافین را با پنبه روی وسایل چوبی بکشید که نتیجه کامل رضایتبخش خواهد بود.

آب دیدگی چوب

اگر وسیله ای چوبی در خانه شما در اثر خیس شدن و آب دیدن به مدت طولانی به هر طریقی آسیب دیده است، ناامید نشوید و آن وسیله را دور نیندازید. شما می توانید وسایل چوبی آسیب دیده منزل خود را به راحتی مرمت و بازسازی کنید.

منبع:روزنامه هفت صبح


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.