نقصی دیگر در خودرو جی ام

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 نقصی دیگر در خودرو جی ام

نقصی دیگر در خودرو جی ام

پرشین خودرو: اکنون جنرال موتورز و قانون گذاران آمریکا با عیب دیگری رو به رو شده اند که برای رفع آن اقدام بایسته صورت نگرفته است.

به گزارش ممتازنیوز، هنوز زمان زیادی از رسوایی لاپوشانی وجود نقص در سیستم سویچ ۲٫۶ میلیون خودرو نگذشته که خبر می رسد عیب دیگری در ۱٫۳ میلیون خودرو از محصولات جنرال موتورز وجود دارد و مربوط به فرمان هیدرولیک این خودروها است، اما این بار به جای جنرال موتورز، آژانس ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده است. این نقص در خودروهای مدل آیون از برند ساترن بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ است و تاکنون ۱۲ مورد تصادف ناشی از این نقص گزارش شده که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.
اولین گزارش از نقص فرمان هیدرولیک خودروی آیون ساترن در ژوئن ۲۰۰۴ به آژانس ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا ارائه شده است. اسناد و مدارک نشان می دهند که این آژانس در سپتامبر ۲۰۱۱ تحقیق و تفحص در این خصوص را آغاز کرده است. این اسناد نشان می دهد که ۴۸۰۰ شکایت در خصوص فرمان هیدرولیک خودروهای جنرال موتورز به ثبت رسیده و ۳۰ هزار نفر هم از وارانتی خودرو برای رفع این نقص استفاده کرده اند.
روشن نیست که چرا خودروهای آیون ساترن در سال ۲۰۱۰ مشمول فراخوان رفع عیب فرمان هیدرولیک این آژانس قرار نگرفتند در حالی که در آن سال فرمان هیدرولیک بیش از ۱ میلیون خودرو رفع نقص شد اما این اقدام شامل حال خودروهای آیون ساترن نشد. این بار تقصیرهای برگردن جنرال موتورز نبوده چون اسناد نشان می دهد جنرال موتورز در گزارش های خود به این نقص در خودروهای آیون ساترن اشاره کرده اما قانون گذاران و مسئولان آژانس وقعی نگذاشته اند. جنرال موتورز رسماً اعلام کرده که با تک تک صاحبان این خودروها تماس می گیرد و نقص را رفع می کند.
زمانی که این نقص در فرمان هیدرولیک بروز می کند و فرمان از حالت هیدرولیک خارج می شود ریسک تصادف را بالا می برد اما سخنگوی NHTSA می گوید خارج شدن فرمان از حالت هیدرولیک به معنی از دست رفتن کنترل نیست چون می توان فرمان را به صورت دستی کنترل کرد که کمی سفت تر است اما کنترل آن غیرممکن نیست.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.