نقص حریم شخصی با عینک‌های گوگل

۲۸اردیبهشت، خبرگزاری‌ها- تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از گوگل خواسته‌اند به نگرانی‌های امنیتی آنها در مورد محصول تازه خود موسوم به عینک گوگل پاسخ بگوید.

عینک گوگل که ظاهری مشابه با عینک های معمولی دارد، دریافت اطلاعات آنی در مورد محیط اطراف، اتصال به اینترنت و دسترسی به امکانات گوشی های هوشمند را به سادگی ممکن می کند. با این حال بسیاری از کارشناسان آن را ناقض حریم شخصی اشخاص می دانند.

این نمایندگان در نامه خود خطاب به گوگل تصریح کرده اند از آنجایی که عینک گوگل هنوز عرضه نشده، ما در مورد سیاست گذاری های حریم شخصی گوگل نامطئمن و نگران هستیم و تعدادی سوال در این زمینه بی پاسخ مانده که گوگل باید در مورد آنها توضیحاتی ارائه کند.

این سوالات متنوع بوده و موارد زیر را در بر می گیرند. نحوه جمع آوری داده ها از طریق این عینک ها چگونه است و آیا به همان شیوه سرویس نمای خیابانی اطلاعات بی سیم جمع آوری می گردند. برای جلوگیری از انتقال اطلاعات شخصی اشخاص از طریق این عینک ها به دیگر اشخاص چه راهکاری اتخاذ خواهد شد.

سوال دیگر آن است که گوگل برای حفاظت از کسانی که از این عینک ها استفاده نمی کنند و عدم جمع آوری اطلاعات شخصی آنها چه راهکاری پیش رو دارد؟ نمایندگان کنگره همچنین پرسیده اند آیا عینک های گوگل از ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات بر روی خود برخوردارند؟ در این صورت آیا گوگل برای شناسایی هویت اشخاصی که می خواهند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند چه راهکاری اندیشیده است؟ گوگل تا به حال پاسخی به این سوالات نداده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.