نقوی حسینی : ۱۴۰۰ جای دعواهای سیاسی نیست

یک نماینده سابق مجلس گفت: این دوره از انتخابات جمهوری اسلامی باید دوره مناظره بین برنامه داران باشد.

نقوی حسینی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پیش از ورود به بحثانتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باید دید شرایط اقتصادی و سیاسی کشور ما و همچنین موقعیت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در چه وضعیتی است تا بتوانیم پاسخ دهیم در این شرایط نیازمند چه دولتی هستیم.

وی‌ادامه داد: ما در ۴۰ سالگی انقلاب هستیم. دوره بلوغ را پشت سر گذاشته و منازعات و کش مکش های زیادی بین تمام جریان های سیاسی را طی کردیم. دیگر وقت دعوای سیاسی نیست؛ برای انتخابات  کاندیدای ۱۴۰۰ باید ببینیم چه دولتی می تواند پاسخ گوی شرایط ویژه کشور باشد.

این فعال سیاسی گفت: دوران به کار بردن  ادبیات بزن و درویی تمام شده است. این که در مناظرات کاندیدایی به دیگران بگوید تو دزدی، بردی و خوردی و مردم به او رای دهند سپری شده است. مردم منتظر رو کردن سند علیه کاندیدای دیگر و متهم کردن نیستند. این دوره از سیاست جمهوری اسلامی باید دوره مناظره بین برنامه داران است. 

وی ادامه داد: مردم می بینند چه کسی می تواند اوضاع اقتصادی را سامان داده آن ها را امیدوار کرده و برای امور بانکی، بیمه و مالیات برنامه داشته باشد. مردم کاندیدایی را انتخاب می کنند که برای مسائل فرهنگی و اجتماعی نسخه تحمل پذیر ارائه دهد. 

نقوی حسینی گفت: با باید و نباید و شعار کار جلو نمی رود. امروز جامعه از شخصی استقبال می کند که ببیند به طور عملی برنامه دارد و اگر مناظره می کند بر سر برنامه هایش دعوا می کند نه روکردن دست دیگری.  در غیر این صورت افراد برای دعوا به صحنه بیایند جایگاهی میان مردم ندارد و مردم کششی برای پای صندوق رای رفتن ندارند.

وی تصریح کرد: پیش تر هم پرسیده ام؛ فرق بین آقایان عارف، ستاری و ظریف با آقایان فتاح، قالیباف، رضایی و رئیسی چیست؟ مردم چه تفاوتی بین این ها احساس می کنند؟ همین که بگویم این اصلاح طلب است و آن دیگری اصولگرا کفایت دارد؟ خیر! دید همه این افراد یکی است در عمل هم یکی هستند. سوال اصلی ملت این است که فرق این ها چیست و کدام می تواند متفاوت باشد؟ پاسخ دادن به این سوال  برنامه عملیاتی و مدون پیروز انتخابات ۱۴۰۰ را مشخص می کند. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.