نکونام خواست رحمتی کاپیتان باشد

جام جم آنلاین: سرمربی تیم استقلال بیان کرد که نکونام خواست، رحمتی همچنان کاپیتان تیم باشد.

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سایپا با بیان این که هر بازی شرایط خاص خودش را دارد، گفت: ما در بازی اول برابر آلومینیوم آمار بدی نداشتیم، اما تنها ایرادمان ایجاد نکردن فرصت‌های گلزنی بود و ما فشاری که باید در یک سوم دفاعی حریف وارد می‌کردیم، وارد نکردیم. ضمن این که تعدادی از بازیکنان ما هنوز با دیگران هماهنگ نشده بودند، چون تازه به جمع ما اضافه شده‌اند. در بازی برابر سایپا بازیکنان مدنظرمان به ما اضافه شده‌اند و من مطمئنم که در این بازی شرایط بهتری داریم.

وی ادامه داد: ما یک گروه پنج نفره داریم که بازی حریفانمان را آنالیز می‌کنند. فیلم بازی سایپا با تراکتورسازی را دیده‌ایم، سایپا تیم بسیار خوبی است که لایه‌های دفاعی خوبی تشکیل می‌دهد. آنها در ضد حمله هم خیلی خطرناک هستند و زمانی که توپ را از دست می‌دهند، ۱۱ نفره دفاع می‌کنند. ما می‌خواهیم با سرعت دادن به بازی بهتر از بازی قبل عمل کنیم، ولی تا زمانی که تیم‌مان شکل واقعی‌اش را به خود نگرفته، فقط سه امتیاز بازی برای ما مهم است.

قلعه نویی ادامه داد: ما یک دروازه‌بان خوب استرالیایی را جذب ‌کرده‌ایم که قرار است دروازه‌بان دوم ما باشد. همچنین دو دروازه‌بان جوان به نام‌های حسینی و ریش اصفهانی داریم که از آینده داران باشگاه هستند، ضمن این که دروازه‌بان اول ما رحمتی است که بهترین دروازه‌بان آسیا است و شرایط خوبی هم دارد. ما روز به روز بهتر می شویم و از همه بازیکنان تشکر می‌کنم که بدون دریافت یک ریال پول و فقط به عشق استقلال و هوادارانش مسابقات را آغاز کردند.

قلعه نویی در ادامه درباره دلیل کاهش لژیونرهای فوتبال ایران گفت: برای این کار باید چند حلقه به هم مرتبط شوند، برنامه‌ریزی خوب، لیگ منظم، صعود به جام جهانی و نتایج خوب بین‌المللی نگاه‌ها را به فوتبال ما عوض می‌کند. متاسفانه چندین سال است که به جام جهانی و المپیک نرفته‌ایم و در پایه‌ها خوب کار نکرده ایم و در آسیا هم قوی ظاهر نشدیم. ما احتیاج داریم که نگاه مسئولان به فوتبال عوض شود. برخی‌ ها فکر می‌کند که در داخل فوتبال هزینه‌های زیادی می‌شود، در حالی که باید خروجی این هزینه‌ها را بررسی کنیم. اگر در اروپا ۵۰۰ میلیون تومان خرج تنها چند بازیکن می‌شود، این کار چندین برابر برایشان سود دارد، ولی ما در فوتبال چشم انداز نداریم و در کارهایمان به روزمرگی رسیده ایم. ما هنوز نمی دانیم استقلال و پرسپولیس دولتی هستند یا خصوصی و پولشان را از چه نهادی باید بگیرند. تا زمانی که صنعت، سیاست و اقتصاد ما درست نباشد، در همه زمینه‌ها پسرفت می‌‌کنیم.

وی در ادامه با بیان این که تیمش هم اکنون در هر پست دو بازیکن دارد، اظهار کرد: برای جذب بازیکنان هفته‌ها با مشاوران و دستیارانم جلسه داشتم و خدا را شکر اکنون بازیکنان زیادی داریم. اما اگر بازیکنی به دلیل بازی نکردن ناراحت شود، دو حالت دارد اگر او تلاش کند که به ترکیب تیم برسد، خوب است، اما اگر تلاش کند که تیم را خراب کند، برخورد خوبی با او نخواهم داشت، چون در این زمینه همه اخلاق مرا می دانند. همه باید منافع باشگاه را در نظر بگیریم، چون منافع ما در گرو منافع باشگاه است. اگر به طور مثال تیم ما سوم شود، ولی مهاجم ما آقای گل بازی‌ها شود، چیز خوبی نیست، اما اگر ما قهرمان شویم، ولی آقای گل نداشته باشیم. اتفاق بدی نمی‌افتد و همین طور در مساله کاپیتانی خیلی‌ها از حق خود گذشتند و بازوبند را به رحمتی دادند و حالا هم که نکونام به تیم آمده است، خواست که رحمتی همچنان کاپیتان باشد. ما یک کاپیتان داریم و آن استقلال است و بازوبند کاپیتانی تنها مسئولیت بازیکن را بالا می‌برد و چیز دیگری غیر از این نیست.

قلعه نویی در ادامه درباره احتمال برگزاری حذف جام حذفی گفت: اگر این مساله از سوی سازمان لیگ و بر اساس تقویمی که به ما داده‌اند اعلام شود، تمکین می‌‌کنیم. ما باید یاد بگیریم که به روز باشیم. اکنون کشورهای دیگر هم درگیر مقدماتی جام جهانی هستند و لیگ جام حذفی‌شان را برگزار می‌کنند، ما هم باید به جای پاک کردن صورت مساله به دنبال حل آن باشیم. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.