«نمایشنامه خوانی هنر»در ارسباران اجرا می شود

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

به همت باشگاه تئاتر تهران،«نمایشنامه خوانی هنر» اثر یاسمینا رضا با حضور امید میرزایی، مجتبی بطوندی، سیاوش نیک خواه و مهران میرزایی سه شنبه ۱۶آبان ساعت ۱۵ در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۳ و فرهنگ سرای ارسباران؛ نمایشنامه «هنر» راجع به هنر و هنرمند است، چیستی هنر مطلوب، تعاریفی که امروزه از هنر وجود دارد و رسالت هنرمند در این اثر به شکل نمایشی عنوان شده است، این نمایشنامه کمدی درباره سه دوست است که مرتب به منزل هم می‌روند و رابطه آنها با خرید یک تابلو نقاشی دچار اتفاقاتی می‌شود.
بنابراین گزارش تفسیری؛ «هنر» سبب شهرت جهانی “یاسمینا رضا” شد و برای اولین بار در ۱۹۹۴ میلادی در فرانسه اجرا و ضمن کسب جایزه مولیر به موفقیت‌های دامنه‌داری در سطح دنیا دست پیدا کرد و جوایزی مانند ایوینگ استاندارد، لارنس اولویه، فانی و تونی را کسب کرد.
لازم به ذکر است؛ «یاسمینا رضا» نویسنده، نمایشنامه‌نویس و بازیگر فرانسوی در سال ۱۹۵۹ در پاریس به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته تئاتر و جامعه‌شناسی است. نمایشنامه «گفت‌وگوهای پس از خاکسپاری»، منتشرشده   در سال ۱۹۸۷ اولین نمایشنامه موفق وی نزد تماشاگران فرانسوی است،«مرد اتفاقی»، «سه روایت از زندگی»، «گذر زمستان» و «خدای کشتار» از دیگر آثار اوست، نمایشنامه‌های وی به سی و پنج زبان ترجمه شده‌اند .
گفتنی است؛ علاقمندان جهت حضور در این برنامه می توانند ­به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند./ص
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.