نمایشگاهی که هر روز افتتاح می‌شود

جام جم آنلاین: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی بیست‌و پنجم تیر افتتاح شد که هر روز خبر افتتاح یکی از بخش‌ های این نمایشگاه اعلام می‌شود.

به گزارش جام‌جم، پس از آن‌که نمایشگاه بین‌المللی قرآن در بیست و پنجم تیر با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد، هنوز هم برخی از بخش‌های نمایشگاه قرآن افتتاح نشده است و بنابر اعلام پایگاه خبری نمایشگاه، هر روز شاهدیم بخش‌هایی از این نمایشگاه افتتاح می‌شود.

بر این اساس، بخش عکس نمایشگاه روز اول مرداد فعالیت خود را آغاز کرد. بخش حوزوی نمایشگاه روز شنبه سی‌ویکم تیر افتتاح شد. بخش تجسمی نمایشگاه نیز جمعه سی‌ام تیر آغاز به کار کرد. بخش دانشگاهی نیز بیست و ششم تیر افتتاح شده بود.

مراجعه خبرنگار ما به نمایشگاه قرآن نشان می‌دهد که هنوز بخش بین‌الملل بیستمین نمایشگاه قرآن افتتاح نشده است و هیچ فعالیتی در این بخش صورت نمی‌گیرد.

علیرضا تقی‌پور، قائم مقام بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به جام‌جم گفت: همه بخش‌های نمایشگاه قرآن در همان روز ۲۵ تیر افتتاح شده است و افتتاحیه‌‌های بعدی صرفا به صورت نمادین صورت می‌گیرد.

به گفته وی، این افتتاحیه ها، از سوی بخش‌های مربوط انجام می‌شود و تمام بخش‌ها از همان روز شروع به کار نمایشگاه، فعالیت خود را آغاز کرده‌ است.

۴۰ کشور در بخش بین‌المللی نمایشگاه قرآن

قائم مقام بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: توافق کردیم بخش قرآن و فرهنگ ملل اسلامی از اول ماه مبارک رمضان افتتاح شود، چون قرار بود مهمانان این بخش از ۴۰ کشور از قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکای لاتین به ایران سفر کنند.

تقی‌پور با بیان این‌که این بخش نیز در تاریخ مقرر یعنی اول ماه مبارک رمضان افتتاح شد، افزود: بخش بین‌الملل از نهم تا نوزدهم رمضان به مدت ده روز برگزار خواهد شد.

قائم مقام نمایشگاه قرآن همچنین در گفت‌وگو با جام‌جم مدعی شد که حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته چشمگیرتر بوده است.

از تلاوت قاریان مصری تا بازدید وزیر ارشاد

اما یکشنبه شب بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم میزبان ۸۰ نفر از قاریان مصری بود که ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه، مهمان سفره افطار بودند. این قاریان بعد از افطار، در جلسه‌ای به تلاوت قرآن پرداختند.

در همین شب، سیدمحمد حسینی به همراهی حجت‌الاسلام حمید محمدی، رییس نمایشگاه قرآن با حضور در نمایشگاه از بخش «خانواده قرآنی» دیدن کرد و پس از آن برنامه‌های بخش‌هایی مانند «رستاخیر قرآنی»، «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» را مورد ارزیابی قرار داد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت بخش خانواده در نمایشگاه قرآن گفت: در این بخش نگاه اسلام و قرآن با نگرش فمینیست‌های غربی نسبت به زن مقایسه شده و مجموعه‌ای از مشکلاتی که این نظرگاه برای خانواده‌های غربی ایجاد کرده است همراه با بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش «ره‌یافتگان» با سورابی پوسینی،‌ مسلمانی ۱۶ ساله که مذهبش را از تسنن به شیعه تغییر داده، دیدار کرد و به وی خوشامد گفت.

حسینی همچنین ضمن دیدار از بخش «پژوهش» اظهار کرد: در مجموع نمایشگاه قرآن نکات بسیار ارزنده‌ای دارد که نیازمند تامل است. وی افزود: امسال مهمان‌های خارجی با توجه به مساله بیداری اسلامی بیش از گذشته در نمایشگاه قرآن حضور پیدا کرده‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.