نمایشگاه ” آثار مکتب میرعماد ” و اولین نشست تخصصی خوشنویسی

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۰۴:۲۲:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

موزه “خط و کتابت ” سعدآباد برگزار می کند :

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- در آستانه روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی نمایشگاه آثار خوشنویسی ایران با عنوان ” مکتب میرعماد ” در موزه خط و کتابت سعدآباد گشایش می یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسئول موزه خط و کتابت سعدآباد در این باره گفت: نمایشگاهی از آثار خطی میرعماد الحسنی متعلق به قرن ۱۱ (ه.ق) و کاتبان پیرو شیوه میرعماد از ۲۷ اردیبهشت ماه در این موزه گشایش می یابد.
مریم فدایی اظهار داشت: همزمان با مراسم گشایش این نمایشگاه،اولین نشست تخصصی خوشنویسی با عنوان “رموز حمد میرعماد ” و با سخنرانی اساتید انجمن خوشنویسان ایران پیرامون زندگی و آثار میرعماد ، رأس ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات کاخ ملت برگزار  خواهد شد.
وی افزود: موزه خط و کتابت میرعماد در گذشته بنا به پاسداشت نام مشهور ترین کاتب قرن ۱۱ (ه.ق)،میرعماد نامگذاری شد و یکی از سالن های  طبقه دوم موزه منحصراً به نمایش قطعاتی از خطوط میرعماد می پردازد که اشعارش توسط خود این استاد سروده شده است.
یادآور می شود استاد میر عماد الحسنی از خوشنویسان مشهور عصر شاه عباس صفوی در اصفهان بوده که  در سال ۱۰۲۴ (ه.ق) به قتل رسید.
گفتنی است این نمایشگاه از ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند و به مدت ده روز دایر است و علاقمندان به هنر خوشنویسی می توانند در ایام یاد شده ( به جز روزهای دوشنبه) از این آثار نفیس در موزه خط و کتابت میرعماد واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بازدید نمایند.
    

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۶۲۲۲۶۹۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.