نمایشگاه اکسپو ۹۱ پایان یافت

جام جم آنلاین: نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور (اکسپو ۹۱) که از ۲۸ خرداد ماه در تالار وحدت تهران برپا شده بود، در مراسمی با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی کشور به کار خود پایان داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی در اختتامیه این رویداد هنری از تمدید مهلت دو ماهه به دستگاه‌های دولتی برای خرید آثار هنری خبر داد.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان اکسپو ۹۱ گفت: از همه هنرمندانی که آثار ارزشمند خود را ارائه کردند و رونق بخش این نمایشگاه بزرگ بودند، قدردانی  می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد: در آینده نیز شاهد برپایی چنین نمایشگاه‌هایی باشیم تا دستگاه‌های دولتی نیز اهتمام بیشتری به آن بورزند و مردم نیز بهره بگیرند.

حسینی تاکید کرد: باید فضایی را به صورت دائمی به خرید و فروش آثار هنری اختصاص دهیم تا زمینه حضور مهمانان داخلی و خارجی فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تمدید مهلت دو ماهه دستگاه‌های دولتی برای خرید آثار هنری، اظهارداشت: در مجلس فرصتی برای دستگاه‌های دولتی که هنوز یک دهم درصد اعتبارات عمرانی خود را برای آثار هنری هزینه نکرده‌اند، تصویب شده است.

حسینی تاکید کرد: براساس بند ۱۱۹ قانون بودجه سال ۹۰ و در آیین نامه اجرایی که تدوین شد، خرید آثار هنری وظیفه کلیه دستگاه‌های اجرایی است نه فقط دولت؛ بر همین اساس دستگاه‌هایی که زیرمجموعه سه قوه هستند وظیفه دارند حداقل یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند.

عضو کابینه دولت دهم با اشاره به دولتی بودن برگزاری اکسپو در ایران، گفت: در نظام جمهوری اسلامی از آنجا که اهتمام ویژه‌ای به هنرمندان وجود دارد، دولت خود را مکلف به حمایت و خرید آثار هنرمندان می‌داند.

حسینی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر به مسایل فرهنگی و هنری  توجه بیشتری شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار امیدواری کرد: با تصویب پیوست فرهنگی در شورای انقلاب فرهنگی تنها وزارت ارشاد دغدغه هنرمندان و حمایت از آثارشان را نداشته باشد و این امر به دغدغه ای برای همه دستگاهها تبدیل شود.

وی اظهارداشت: این مصوبه قانون برنامه پنجم و ابلاغیه و تاکید رهبر فرزانه انقلاب است و از این رو، انتظار داریم که موضوع خرید آثار هنری از اولویت‌های شورای انقلاب فرهنگی و هیات دولت باشد.

حسینی افزود: برگزاری اکسپو فرصت خوبی بود تا هنرمندان با نوع نگاه مدیران و نیازهای جامعه آشنا شوند و براساس آن آثاری را تولید کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.