نماینده مردم پاکدشت: یک‌سان شدن پوشش دانشجویان نباید اجباری شود

سه شنبه ۲۳ خرداد – ۱۲:۵۰:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نماینده مردم پاکدشت در مجلس با تاکید بر بستر سازی مناسب برای ابلاغ دستور‌العل پوشش دانشجویی، گفت: اگر یک‌سان شدن پوشش دانشجویان جنبه اجباری نداشته و با اقبال عمومی از سوی دانشجویان کشور همراه باشد می‌تواند به عرصه اجرا برسد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، فرهاد بشیری با مد نظر قرار دادن ابلاغ اجرای دستورالعمل پوشش دانشجویان از اول مهر سال جاری از سوی وزارت کشور، اظهار داشت: بحث متحد‌الشکل شدن پوشش لباس‌های دانشجویی در اکثر کشورهای دنیا امری معمول و عادی است.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک‌سان بودن پوشش‌ها در دانشگاه‌ها باعث شناخته شدن این افراد از سایر افراد جامعه می‌شود و به نوعی بسیاری از مشکلات که این قشر در سطح جامعه با آن روبه‌رو هستند؛ کمتر خواهد شد.
وی افزود: همچین با اجرای این طرح، دانشجویان در سطح جامعه الگو خواهند شد و در ارتباطات، مراودات و تعامل با اقشار مختلف جامعه بسیار راحت‌تر خواهند بود.
این نماینده مجلس نهم با تاکید بر بستر سازی مناسب برای ابلاغ دستور‌العل پوشش دانشجویی، اعلام کرد: اگر قصد انجام چنین کاری وجود دارد باید با توجه به علاقه، انگیزه و نیاز دانشجویان شکلی اجرایی به خود بگیرد.
سلیمی گفت: فرهنگ‌سازی و کسب رضایت دانشجویان از جمله مواردی است که باید مدنظر قرار بگیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم بیان کرد: اگر یک‌سان شدن پوشش دانشجویان جنبه اجباری نداشته و با اقبال عمومی از سوی دانشجویان کشور همراه باشد می‌تواند به عرصه اجرایی شدن برسد.
پیشتر، علیرضا افشار قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با اعلام اینکه دستورالعمل پوشش دانشجویان ابلاغ شده و اول مهر ماه سال جاری اجرایی می‌شود، گفته بود: امیدواریم با اجرای این مصوبه زمینه مناسبی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۲۱۲۵۰۳۶۴۵۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.