نماینده پارلمان ترکیه: استان حتای، قطب جاسوسی سازمان سیا و موساد است

سه شنبه ۱۰ مرداد – ۰۱:۳۵:۰۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

عضو پارلمان ترکیه می گوید استان حتای در مرز این کشور با سوریه، به قطبی برای تجمع جاسوسان سازمان سیا و موساد که آزادانه به سوریه وارد می شوند بدل شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، رفیق ار ییلماز، نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه تصریح کرد هزاران مامور سازمان سیا و موساد در حال حاضر در این استان به سر می برند و آزادانه در این منطقه تردد می کنند.
وی خاطرنشان کرد مردم محلی در این استان از حضور این بیگانگان مضطرب و نگران هستند.
ار ییلماز افزود از آنجایی که این جاسوسان کارت های شناسایی مختلف در اختیار دارند پلیس ترکیه نیز در برابر این مساله سکوت اختیار کرده است.
وی مقام های ترکیه را متهم کرد که بدون تایید و اجازه پارلمان این کشور مجوز حضور نیروهای امریکا و رژیم اسرائیل در خاک ترکیه را صادر می کنند.
سخنان وی پس از آن مطرح شد که عثمان فاروق لوغ اوغلو، معاون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، حزب “عدالت و توسعه” (حزب حاکم ترکیه) را در زمینه دامن زدن به ناآرامی در سوریه مقصر دانست.
لوغ اوغلو روز دوشنبه (۹ مرداد) از اقدام دولت ترکیه در زمینه اعزام نیرو و وسائط نقلیه نظامی به مرز سوریه انتقاد کرد؛ اقدامی که به گفته وی وخامت اوضاع را موجب شد.
سفیر سابق ترکیه در امریکا ضمن انتقاد از سیاست خارجی آنکارا در قبال کشورهای همسایه، این سیاست را غیرمنطقی و ناموفق خواند.
سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه ناآرامی است. در اثر این خشونتها تا کنون تعداد زیادی از مردم این کشور از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده اند.
دولت سوریه می گوید، قانون شکنان، خراب کاران و گروه های تروریستی مسلح عامل اصلی ناآرامی و خشونت های مرگبار در سوریه هستند، در حالی که مخالفان دمشق، کشتارها را به نیروهای امنیتی سوریه نسبت می دهند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۱۱۳۳۵۰۲۸۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.