نمایندگان ioc وارد ایران می‌شوند

به گزارش «تابناک»، ورزش ایران این روزها اوضاع نگران کننده‌ای را تجربه می‌کند. ارسال نامه‌های هشدار دهنده از کمیته بین‌المللی المپیک به کمیته ملی المپیک ایران، خطر تعلیق ورزش را افزایش داده و مشکلات ارزی و بحران مالی فدراسیون و باشگاه‌های ورزشی هم به این وضعیت دامن زده است. در چنین بستری تلاش‌های آشکار و پنهانی برای عوض کردن فضای فعلی کلید خورده و به نظر می‌رسد مدیران ارشد دستگاه ورزش برای تلطیف شرایط موجود چراغ سبز را به مجامع جهانی ورزش نشان داده‌اند.

محمود خسروی وفا، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ایران از برپایی نشست‌های بی‌سروصدا برای رفع تعلیق ورزش خبر می‌دهد و می‌گوید: «در نشست وزیر ورزش و نمایندگان کمیته بین‌المللی المپیک تصمیماتی گرفته شده که به حل مشکلات منجر خواهد شد. ما تا دو هفته آینده باید اساسنامه تیپ اصلاحی مان را آماده کنیم و بعد از آن نمایندگان کمیته بین‌المللی المپیک در این باره نظر نهایی‌شان را اعلام می‌کنند. با هماهنگی وزارت ورزش دو نماینده از سویioc به ایران می آیند تا ما وقت بیشتری برای اصلاح اساسنامه داشته باشیم و آنها هم بر روند تعیین اساسنامه نظارت می‌کنند. اگر اساسنامه جدید تایید شود خیلی زود آن را نهایی می‌کنیم و خطری ورزش‌مان را تهدید نخواهد کرد.

» اما مشکلات ارزی ورزش ایران همچنان پابرجاست و این موضوع تیم‌های ملی را که از مربیان مطرح خارجی بهره می‌برند تهدید می‌کند. دو روز قبل بانک مرکزی از برطرف شدن منع خرید ورزشی‌ها از بازار آزاد ارز خبر داد اما محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک این اقدام را غیرقانونی جلوه می‌دهد و می‌گوید: «ما اساسا نمی‌توانیم ارز آزاد تهیه کنیم چرا که این کار ممنوع است و کمیته ملی المپیک هنوز چنین مجوزی ندارد. ضمن اینکه خرید از بازار آزاد خیلی برای ما گران تمام خواهد شد. خرید ارز آزاد خلاف قانون است و دستگاه‌های دولتی باید در چارچوب قوانین دولت ارز را تهیه کنند.» علی آبادی تدوین اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را تنها خبر امیدوارکننده ورزش ایران می‌داند: «ظرف ۱۵ روز آینده اساسنامه کمیته ملی المپیک به ioc ارسال خواهد شد. امیدواریم به زودی اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی هم اصلاح شود تا خطر تعلیق کاملا از بین برود.»

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.