نمایشگاهی از جنس عشق+تصاویر

به گزارش جوان آنلاین ،هنر خط و نقاشی از هنر های پر طرفدار این روزها است. خط ها در بین رنگ های زیبا مهنا می گیرند و نقش آفرینی می کنند.

ابوالقاسم عتیقه چی (ابول) هنرمند سرشناسی است که شاید دوستداران هنر نقاشی و خط با نام و آثار او آشنا باشند.عتیقه چی تحصیلات تکمیلی خود را در رشته نقاشی در انگلستان به پایان رساند.

او سالهای طولانی در فرانسه بود و در این مدت توانست عضو خانه هنرمندان پاریس شود و به طور مستمر در حراجی های بزرگی همچون (درواو-پاریس) شرکت می کرد.کارنامه هنری عتیقه چی بسیار درخشان است به طوری که نام او در لیست هنرمندان سرشناس Akoun درج شده است.

این هنرمند بعد از سال ها به ایران بازگشت و با علاقه ای که به خوشنویسی و خطاطی داشت توانست پس از سالیان تعلیم،کارو کوشش در رشته نقاشی خط به ابعاد و اشکال جدیدی دست یابد.

این هنرمند از دوستداران حضرت جلال الدین مولانا است و اشعار این سوفی بزرگ تاثیر خاصی در خلق آثار وی داشته است.

گالری سیحون در سری نمایشگاه های بهاری خود میزبان این هنرمند است. تابلو های نقاشی خط عتیقه چی بروی دیوار های گالری فضای جالبی را ایجاد کرده بود.

رنگ های روی بوم آنقدر شاد بودند که با نوشته های خوش خط روی خود دنیایی را خلق کرده بودند.کلماتی که در پس هرکدام از آنها دنیایی حرف قرار گرفته بود.

تابلو های این نمایشگاه دارای عناوین جالبی همچون عشق ،سیر جان،جان ،من چه دانم و من الشیطان دارند.
در لیستی نام تابلو ها و سال خلق آن به همراه قیمت نوشته شده بود اما مشخص نبود که قیمت ها به ریال است یا تومان.

به غیر از ۵ تابلو نقاشی یک اثر حجمی که روی آن خطاطی انجام گرفته بود با نام “من چه دانم”در گالری قرار داشت .

نمایشگاه ابول عتیقه چی تا ۲۶ اردیبهشت در گالری سیحون برپا است.

جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.