نمایشگاهی گزاف با طعمی گران

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در حالی ششمین دوره خود را سپری می‌کند که به رغم تبلیغات گسترده تلویزیونی از نبود بازدید‌کننده در مقایسه با حجم هزینه صرف شده برای برگزاری و تبلیغات رنج می‌برد.

به گزارش بی باک، روزنامه جوان نوشت:این رویداد که به تعبیری با سر و صدای بسیار تبلیغات تلویزیونی آن هم از نوع گران به مدد صرف هزینه گزاف برپا شده است، نتوانسته مخاطبان و حتی خانوارهای اطراف مصلای بزرگ تهران را برای بازدید ترغیب کند و به گفته بسیاری از غرفه‌داران، از دامنه کسالت آنها از نبود مشتری بکاهد. نمایشگاه ششم رسانه‌های دیجیتال که از چینش چشم‌نوازی در غرفه آرایی بهره می‌گیرد و باز هم به مدد صرف هزینه بسیار از فضایی «فان» برخوردار است، نتوانسته آن‌گونه که دست اندرکاران آن در تبلیغات تلویزیونی آن وعده دادند، مخاطبان را به حضور ترغیب کند.

بزرگی می‌گفت، برای انجام کارهای بزرگ باید به دنبال افراد بزرگ رفت و برای سروصدای زیاد نیاز به صدای بلند نیست، کار بزرگ و هدفمند مخاطب خود را به عرصه می‌کشاند اما با اتکا به همین توصیه بزرگان نیز نمایشگاه ششم رسانه‌های دیجیتال با وجود صرف هزینه بسیار در این تنگناهای بودجه‌ای بسیاری از نهادها، جای تأمل و آسیب شناسی دارد.

بسیاری از کارشناسان، موفق نبودن و کم مخاطبی این رویداد را فارغ از مشکلات مدیریتی، ارائه آدرس اشتباهی از سوی مدیریت مرکز رسانه‌های دیجیتال در مصادره به مطلوب کردن فعالیت دیگر نهادها و به تعبیری کار دیگران را به حساب خود نوشتن عنوان می‌کنند. هرچند که این رفتار غیر‌حرفه‌ای دست اندرکاران مرکز رسانه‌های دیجیتال نیز در نوع خود نیاز به واکاوی داشته است و غیبت بسیاری از نهادهای مرتبط به صنعت سرگرمی کشور که خود متولی بخشی از این عرصه هستند، جای پرسش دارد؛ پرسشی که جواب آن در سطور بالا اشاره شده است، کار دیگران را مال خود کردند و آدرس اشتباهی به مخاطب دادند اما ظاهراً دست اندرکاران حوزه رسانه‌های دیجیتال از کنکاش‌گری گسترده مخاطب غافل بوده ‌اند و فعالیت دیگران را با آدرس خود پست کردن را بر نمی‌تابند.

غیبت نهادهایی همچون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که خود متولی حوزه صنعت گیم کشور است و بسیاری از محصولات این بنیاد در نمایشگاه ششم رسانه‌های دیجیتال عرضه شده و بنا به گفته بسیاری از غرفه‌داران در ردیف آثار پرمخاطب حتی از نمونه‌های خارجی قرار دارد، تأمل برانگیز است. یافته‌های خبرنگار ما حاکی است که نگنجاندن غیر‌حرفه‌ای حوزه گیم از سوی دست اندرکاران نمایشگاه ششم رسانه‌های دیجیتال در این رویداد و رفتار غیرمعقول مرکز رسانه‌های دیجیتال با متولی حوزه صنعت گیم کشور به رغم حضور مؤثر این نهاد در دوره‌های پیشین نمایشگاه دیجیتال سبب غیبت بنیاد در نمایشگاه اخیر شده است.

برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به باور بسیاری از صاحبنظران شرط لازم برای ارائه دستاوردهای این عرصه بوده است اما شرط کافی برای تداوم آن معرفی صحیح صاحبان اثر و ارائه اطلاعات فنی و درست در زمینه تولیداتی است که در این عرصه گنجانده می‌شود. ارائه بازی موبایل به عنوان بخشی از صنعت گوشی همراه آن هم با برند مرکز رسانه‌های دیجیتال که دارای مأموریت و گستره تعریف شده‌ای بوده، از اشتباهاتی است که در حوزه مطبوعات از آن به عنوان «گاف» تعبیر می‌شود. هرچند از این گاف‌ها بسیار بوده که از آن جمله می‌توان به صدور مجوز بازی بدون محمل قانونی و اطلاع مرجع اصلی این کار یعنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌توان اشاره کرد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.