نمایشگاه ˝بن‌مایه‌های نقش ایران و خوزستان˝

۲۱ام بهمن ،

در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد‌ برپا می‌شود

نمایشگاه ˝بن‌مایه‌های نقش ایران˝ و ˝نقش‌بندان خوزستان˝ با طرح‌های هادی بحرانی از ۲۳ بهمن ماه در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین این نمایشگاه ۴۸ طرح از این هنرمند را به نمایش می‌گذارد که توسط هنرمندان نقاش، نگارگر، طراح فرش و سفالگر اجرا شده است.

هادی بحرانی بر اساس “بن‌مایه‌های نقش ایران” مانند طرح‌های آسمان، اسلیمی، گل و مرغ و طرح‌های ختای که مربوط به اسطوره‌ها، آیین‌ها و تاریخ ایران است، طرح‌هایی را ارائه کرده و این طرح‌ها توسط چند هنرمند در قالب اثر نقاشی، اثر سفال، فرش و .. تبدیل و به نمایش گذاشته شده است.

همچنین این نمایشگاه طرح‌هایی از بحرانی را در برمی‌گیرد که از آثار، بناها و تاریخ خوزستان الهام گرفته و توسط هنرمندان به صورت اثر نقاشی، سفال و فرش ارائه شده است.

طرح‌های بحرانی توسط جهانبخش رستمیان، رضا عامری، رضا فتاحی، امیر فرید، علیرضا مسماریان، حوریه هادی، غلامعلی زعفرانچی و الهام منادی به اثر نقاشی، سفال و فرش تبدیل شده است.

این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز دوشنبه – ۲۳ بهمن ماه- در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۶ بهمن از این نمایشگاه دیدن کنند.

هادی بحرانی در یادداشتی برای نمایشگاه خود نوشته است:در طول تاریخ هنر، نقش‌های فراوانی به وجود آمده که از کهن‌ترین زمان‌ها تا کنون ساخته شده‌اند و تکامل یافته‌اند. نقش‌های موجود بر اشیا مورد استفاده انسان تابع طبیعت اطراف، نوع زندگی، اسطوره‌ها و آیین‌های او در هر دوره از تاریخ بوده است. تداوم باورهای انسان به نقش‌های خود سبب علاقه‌اش به زندگی زیبا و روح زیباپسند او شده که تاثیر بسیاری بر آرامش انسان داشته است.

با نمایش این آثار کوشش کرده‌ام بخشی از بن مایه‌های نقش‌های خوزستان و آبادان را که زادگاهم بوده، از دیدگاه خود به نمایش بگذارم و همراه با آن بر نمادهای تازه مورد نظر خود تاکید کنم. همچنین بخشی دیگر از طرح‌ها را که توسط هنرمندان اجرا شده و به فرش، ترسیم آنها بر اشیای دیگر مانند سفال و مینا نبدیل شده است، به نمایش گذاشته‌ام.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.