نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر افتتاح شد

۰۸اردیبهشت،

با آغاز هفته جهانی تئاتر، نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر در خانه هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین، عصر دیروز هفتم اردیبهشت‌ماه با آغاز هفته جهانی تئاتر، نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر با حضور جمعی از هنرمندان، هنر دوستان و مدیران در نگارخانه‌های ممیز، میرمیران و زمستان خانه هنرمندان افتتاح شد.

در بخش پوستر، گزیده ای از آثار انجمن طراحان پوستر تئاتر ایران به روی دیوار رفت. قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، کیانوش غریب پور،فرزاد ادیبی، امیر اسمی، اشکان قازانچایی، محسن ولیحی ،سعید بعداد، جواد آتشباری، مازیار قنبری، مهدی رایگانی، محسن جعفری، صالح تسبیحی، رسول حق جو، آرش تنهایی، کمال کچوییان، پریسا فلاح زاده ،علی رجبی نژاد، آیرین غریب پور و سرور یزدی هنرمندانی می باشند که آثارشان در این بخش در معرض تماشای عموم قرار گرفته است.

اما در بخش عکس تئاتر میرمیران و پاییز برگزار شد. این نمایشگاه در سه بخش به نمایش گذاشته شده است. در بخش اول منتخبی از عکاسان تئاتر به نمایش گذاشته شده است. بخش بعدی عکس‌هایی از سعدی افشار است و بخش سوم عکس‌های سال ۹۱ عکاسان انجمن تئاتر است که از نمایش‌های اجرا شده در این سال گرفته شده است. در این نمایشگاه آثار متعلق به سعدی افشار و عکس‌های سال ۹۱ از طریق ویدئو پروژکشن پخش می‌شود. در این نمایشگاه آثار ۳۴ عکاس از جمله سیامک زمردی، مسعود پاکدل و ابراهیم حسینی به نمایش گذاشته شده است.

اما در این مراسم که با کمی‌تاخیر افتتاح شد مجید سرسنگی مدیر خانه هنرمندان پس از بازدید از آثار به نمایش گذاشته شده دربارهٔ پوستر تئاتر گفت: خوشبختانه آثار بسیار خوبی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.به عقیده من پوستر بخشی از تئاتر است چرا که یک پوستر خوب می‌تواند هم سبب جذب تماشاچی شود و هم مفهوم نمایش را به مخاطب القا کند بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

سرسنگی در این باره افزود: کارگردان نمی‌تواند بگوید که بازیگر و سالن خوب برای نمایش دارم اما به پوستر تئاتر بی توجه باشد و نقش موثر پوستر در موفقیت تئاتر را نادیده بگیرد. این موضوع به ادراک کارگردان نسبت به پوستر و گرافیک بر می‌گردد. وقتی چنین تعاملی میان گرافیست و کارگردان وجود داشته باشد و کارگردان محتوای نمایشش را به خوبی القا کند پوسترهای بهتری هم خلق می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این نمایشگاه آثاری به روی دیوار رفته است که جدای از اینکه می‌توانند به خوبی بیانگر نمایش باشند به عنوان یک پوستر هم از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

مدیر خانه هنرمندان در پایان ابراز امیدواری کرد که هنر پوستر تئاتر همان طور که توسط گرافیست‌ها جدی گرفته شده است از طرف کارگردانان تئاتر هم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.