نمایشگاه فرش و صنایع دستی ایران در استانبول ترکیه

نمایشگاه فرش و صنایع دستی ایران در استانبول در حال برگزاریست.

نمایشگاه فرش و صنایع دستی ایران در استانبول ترکیه

به گزارش ممتاز نیوز، نمایشگاه فرش و صنایع دستی ایران در راستای هفته هنر ایران توسط وابستگی فرهنگی این کشور در استانبول از روز سه شنبه “۶ فوریه” در منطقه مال‌تپه افتتاح شد که در این نمایشگاه کالاهایی چون فرش دستباف، خاتم کاری، فیروزه کوبی، مینا کاری، تابلوهای نقاشی و خط و انواع دیگر از صنایع دستی ایران در معرض دید و خرید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه که با هدف معرفی صنایع دستی ایران در ترکیه بر پا شده است به مدت یک هفته در مرکز فرهنگی ترکان سایلان در منطقه مال‌تپه استانبول برگزار خواهد شد.

بازدید کنندگان می‌توانند به صورت رایگان از این نمایشگاه بازدید و آثار مورد علاقه خود که در اینجا به نمایش گذاشته شده را خریداری کنند.

عریفه عزیزی که غرفه انواع خاتم کاری را در این نمایشگاه برپا کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو ضمن بیان اینکه نه سال است در ترکیه زندگی می‌کنند و مشغول به فروش عمده خاتم کاری در کاپالی چارشی هستند، گفت آثار خاتم کاری را از اصفهان به ترکیه می‌آورند و برای نمایش و فروش کالاهای خود در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

در این نمایشگاه همچنین تابلوهای نقاشی بهمن راضی علیایی، استاد هنرهای سنتی ترکیه در دانشگاه فاتح سلطان محمد و آثار دانشجویان وی نیز به نمایش گذاشته شده است.

سیبل کنیک، یکی از شاگردان استاد راضی علیایی به خبرنگار آنادولو گفت در آثاری که به نمایش گذاشته شده است، می‌خواهند بر همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان به هنر می‌توانند تا سه‌شنبه هفته آینده “۱۳ فوریه” بین ساعت ۱۰ الی ۱۹ از این نمایشگاه بازدید و خرید کنند.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.