نمایشگاه کتاب در بخش مجازی تمدید شد

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: بخش حضوری نمایشگاه کتاب تمدید نمی‌شود و در ساعت ۲۰ روز ۳۱ اردیبهشت ماه خاتمه خواهد یافت، اما بخش مجازی نمایشگاه به مدت دو روز تمدید شد.

نمایشگاه کتاب در بخش مجازی تمدید شد

به گزارش ممتاز نیوز، علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری روز دهم نمایشگاه، اظهار کرد: بخش حضوری نمایشگاه کتاب تمدید نمی‌شود و در ساعت ۲۰ روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ خاتمه خواهد یافت. درعین‌حال بخش مجازی نمایشگاه به مدت دو روز تمدید شده و ساعت ۲۴ دوم خردادماه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به حضور دو هزار و ۸۰۰ ناشر در این نمایشگاه افزود: ۱۰۰ نفر در ۳۰ نقطه از نمایشگاه نسبت به اطلاع‌رسانی اهتمام دارند و مشاوره کتاب نیز در ۴ نقطه با حضور ۱۵ نیرو انجام می‌شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران به استقرار ۷۰ کیوسک اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: کارافزاری نیز برای اطلاع‌رسانی نمایشگاه در حال بهره‌برداری است که بیش از ۶ هزار دانلود برای آن ثبت شده و ۴ هزار و ۲۰۰ فرایند ثبت نیز انجام شده است.

به گفته رمضانی در مرکز پاسخگویی نمایشگاه نیز ۷۰ نفر مستقر شده‌اند که تاکنون به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تماس پاسخ داده‌اند. هشت هزار و ۸۰ تماس خروجی نیز از این مرکز ثبت شده است.

قائم‌مقام رئیس نمایشگاه کتاب تهران در زمینه تخلف ناشران نیز با اشاره به صدور ۶۴ حکم، افزود: ارائه و فروش کتاب‌های سایر ناشران و کتاب‌های غیرمجاز، فروش کتاب‌هایی که چاپ آن به چهار سال قبل برمی‌گردد، عدم رعایت شئونات اسلامی، تعرض از محدوده غرفه، استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان، ارائه و فروش محصولی غیر از کتاب، فروش بالاتر از قیمت پشت کتاب، برهم زدن نظم عمومی، تاخیر در بازگشایی غرفه، فروش کتاب‌های غیرمرتبط با موضوع سالن، تحویل نگرفتن غرفه، عدم رعایت حداقل تخفیف، عدم رعایت ضوابط آیین‌نامه و ارسال نکردن کتاب‌های فروخته شده، به ترتیب فراوانی ازجمله تخلفات ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان حکم صادره شامل توبیخ کتبی و درج در پرونده است، اظهار کرد: این آراء ۲۰ مورد توبیخ کتبی با درج در پرونده و اخذ تعهد کتبی، ۱۶ مورد محرومیت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مدت یک سال دوره آینده با امکان اعتراض و درخواست رسیدگی مجدد، ۱۶ مورد توبیخ بدون درج در پرونده، ۷ مورد تعطیلی غرفه به مدت سه تا پنج ساعته، ۳ مورد محرومیت از حضور در نمایشگاه‌های استانی و مجازی، ۲ مورد محرومیت از دریافت تسهیلات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک مورد تعطیلی غرفه به مدت یک روز، بوده است.

رمضانی میزان فروش نمایشگاه را ۱۴۰ میلیارد تومان شامل ۷۹ میلیارد تومان در بخش حضوری و ۶۱ میلیارد تومان در بخش مجازی برشمرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان نمایشگاه، این رقم با افزایش محسوس همراه باشد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به این سوال که آیا ناشران برای یک روز تعطیلی ازهزینه واریزی غرفه خود دریافتی خواهند داشت یا نه، گفت: در این خصوص تصمیم اتخاذ نشده، اما هزینه اخذ شده از ناشران برابر با هزینه تمام شده نمایشگاه نیست و بخش زیادی با یارانه تامین شده است.

وی همچنین درباره جشن‌های امضا در غرفه‌ها نیز خواستار رعایت نظم سالن‌ها شد و بیان کرد: ممانعت از لطمه زدن به نظم عمومی نمایشگاه، باید در جشن‌های امضای آثار رعایت شود.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.