نمایشی خارق العاده ازموسیقی، حرکت،نور و رنگ دیدم

آتش تقی پور هنرمند پیشکسوت تئاتر نمایش شاهزاده خوشبخت را نمایش خارق العاده از موسیقی ، حرکت ، نور و رنگ توصیف کرد که مخاطبانش را هر لحظه با کار شریک کرده است.

به گزارشممتازنیوز، آتش تقی پور بازیگر شناخته شده تئاتر ، تلویزیون و سینما که روز پنجشنبه در اجرای هنرمندان نمایش شاهزاده خوشبخت شرکت داشت در پایان این اجرا گفت: برای من زحمت بسیاری که کارگردان و گروه برای خلق اجرایی شکیل و جذاب کشیده اند اهمیت بسیاری دارد. ترکیب عناصر زیبایی شناسانه توانسته است با بچه ها ارتباط خوبی برقرار کند و نشاط و انرژی فوق العاده را در سالن می توان مشاهده کرد.

وی ضمن تقدیر از تک تک بازیگران که آماده گی جسمی و استیل بدنی خاص یک بازیگر فرم را پرورش داده اند از مسئولان تئاتر کودک  و نوجوان خواست ترتیبی اتخاذ کنند تا این گونه نمایش ها بتوانند در سالن های مختلف و شهرهای دیگر نیز به نمایش در آیند.

محمد ساربان دیگر هنرمند پیشکسوت تئاتر نیز در این روز حرکت از مرز تئاتر دیالوگ محور به سمت تئاتر تصویرساز را برای تئاتر کودک و نوجوان یک ضرورت عنوان کرد و افزود: این مسئله که تئاتر ایران خیلی بر دیالوگ استوار شده در تئاتر کودک نیز دیده می شود در حالی که برای این گروه سنی باید جذابیت های بصری خارق العاده ای فراهم شود.

این بازیگر شناخته شده سینما و تئاتر و تلویزیون در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: برای من تئاتر کودک از دو وجه بسیار لذت بخش است اول لذتی که از دیدن نمایش می برم و بعد لذتی که از حضور کودکان و نوجوانان در سالن نمایش دارم.

اجرای هنرمندان نمایش “شاهزاده خوشبخت” در حالی برگزار شد که جمع بسیاری از هنرمندان تئاتر به همراه خانواده هایشان از این نمایش دیدن کردند. در این جمع حسین موذن مدیر آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، مرتضی رستمی، مهدی فیاضی ، علی بی غم و… نیز دیده میشدند.

 در این روز تالار هنر با تمام ظرفیت کف و بالکن خود پذیرای تماشاگران بود.

نمایش شاهزاده خوشبخت نوشته اسکار وایلد وکارگردانی علی رضا دهقانی هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۱۸ در تالار هنر اجرا می شود.

در این نمایش ماندانا عبقری، محمد نوحیان، محمود فیضی، هرلاند بیگدلی، روژین ستاری، نازنین قدس مهدوی، سمیه ثقفی و سپیده در بندی به عنوان بازیگر و عروسک گردان حضور دارند. طراحی و ساخت عروسکها را نیز زهرا جعفری انجام داده است.

“شاهزاده خوشبخت” بر اساس یکی از معروف ترین داستان های اسکاروایلد توسط علیرضا دهقانی نوشته شده که در آن داستان دوستی مجسمه ای با شکوه در میدان شهر و یک پرستوی مهاجر به نمایش در میاید. پرنده و مجسمه با واقعیت های زندگی مردم عادی روبرو می شوند و به یاری آنها می شتابند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.