نمایش «آرواره‌ها»، «روزی روزگاری در آمریکا» و… / جشنواره کن میزبان سینماگران سرشناس می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، نسخه ترمیم‌شده تعدادی از فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما در نهمین دوره بخش جنبی کلاسیک‌های کن به نمایش درمی‌آید.
 

برنامه کلاسیک‌های کن ۲۰۱۲ شامل ۱۳ فیلم بلند، دو فیلم کوتاه، یک مینی کنسرت و چهار مستند است که اولین بار در دنیا در کن روی پرده می‌روند.
 

کلاسیک‌های کن که جزو بخش رسمی جشنواره است، سال ۲۰۰۴ راه‌اندازی شد. این بخش به نمایش فیلم‌های از نو کشف‌شده، نسخه‌های ترمیم‌شده و بهترین فیلم‌های قدیمی اختصاص دارد.
 

امسال بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی نسخه ترمیم‌شده فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» (سرجو لئونه، ۱۹۸۴) را در بخش کلاسیک‌های کن عرضه می‌کند. این نسخه شامل ۲۵ دقیقه تصاویر اضافه‌شده بر مبنای اولین نسخه لئونه است.
 

به گفته برگزارکنندگان بخش کلاسیک‌های کن، این نسخه به درخواست اسکورسیزی تهیه شده است.


رابرت دنیرو و جیمز وودز در صحنه‌ای از فیلم «روزی روزگاری در آمریکا»
 

رابرت دنیرو، الیزابت مگاورن و جنیفر کانلی بازیگران، آرنون میلکان تهیه‌کننده و خانواده لئونه همگی در مراسم اولین نمایش جهانی نسخه جدید «روزی روزگاری در آمریکا» حضور دارند.
 

رومن پولانسکی کارگردان «تس» به همراه ناستازیا کینسکی بازیگر به کن می‌آید تا فیلم سال ۱۹۷۹ خود را به نمایش بگذارد. ترمیم «تس» با نظارت خود پولانسکی انجام شده است.
 

استودیو یونیورسال پیکچرز نسخه ترمیم‌شده فیلم «آرواره‌ها» (استیون اسپیلبرگ، ۱۹۷۵) را عرضه می‌کند.
 

نسخه ترمیم‌شده فیلم صامت «رینگ» به کارگردانی آلفرد هیچکاک با همراهی یک گروه ارکستر روی پرده می‌رود. ترمیم این فیلم بخشی از پروژه‌ای است که آرشیو ملی موسسه فیلم بریتانیا برای نجات ۹ فیلم صامت هیچکاک راه‌اندازی کرد.
 

همچنین به مناسبت پنجاهمین سال نمایش «لارنس عربستان» ساخته دیوید لین، نسخه ترمیم‌شده این فیلم در کن به نمایش درمی‌آید. «کلئو از ساعت ۵ تا ۷» به کارگردانی آنیس واردا دیگر فیلم کلاسیک‌های کن ۲۰۱۲ است. واردا برای معرفی فیلم افسانه‌ای خود به کن سفر می‌کند.
 

از دیگر فیلم‌های این بخش می‌توان به «ترانه نارایاما» به کارگردانی کیسوکه کینوشیتا فیلمساز ژاپنی و «سفر به ایتالیا» ساخته روبرتو روسلینی با بازی اینگرید برگمن اشاره کرد.
 

جشنواره کن امسال نیز میزبان بنیاد سینمای جهان خواهد بود که اسکورسیزی سال ۲۰۰۷ با هدف ترمیم گنجینه‌های دنیای سینما در کن راه‌اندازی کرد. فیلم اندونزیایی «پس از ساعات منع عبور و مرور» ساخته عمر اسماعیل و فیلم هندی «Kalpana» به کارگردانی عدی شانکار از جمله فیلم‌هایی هستند که این بنیاد امسال عرضه می‌کند.
 

آندری کونچالوفسکی نسخه ترمیم‌شده «قطار افسار گسیخته» فیلم سال ۱۹۸۵ خود را به نمایش می‌گذارد.
 

«وودی آلن: یک مستند» ساخته رابرت واید، «روش جنون جری لوییس» به کارگردانی گرگ بارسن، «جان بورمن: من و پدرم» ساخته کاترین بورمن و «Claude M Le Cinema» به کارگردانی امانوئل بارنو که فیلمی درباره کلود میلر فیلمساز فقید فرانسوی است، چهار فیلم مستند هستند که برای نمایش در کلاسیک‌های کن در نظر گرفته شده‌اند.
 

برگزارکنندگان جشنواره کن همچنین روز پنجشنبه برتران بونلو فیلمساز فرانسوی و ژوا پدرو رودریگز فیلمساز پرتغالی را به عنوان رئیس داوران هفته منتقدان کن معرفی کردند. هر دو کارگردان در دوره‌های قبل با فیلم‌های خود در بخش‌های مختلف جشنواره کن حضور داشتند.
 

بونلو آخرین بار پارسال با فیلم «خانه بردباری» در بخش مسابقه رسمی حضور داشت و رودریگز نیز آخرین بار با فیلم «مثل یک مرد بمیر» در بخش نوعی نگاه رقابت کرد.
 

شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن ۱۶ تا ۲۷ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) برگزار می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۶ آوریل / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.