نمایش آسمان روزهای برفی در آنکارا مورد استقبال هنر دوستان قرار گرفت

به گزارش روز شنبه ایرنا ،این نمایش در حالی از روز گذشته در سالن ‘ میدان صحنه سی’ آنکارا به روی صحنه رفت و با بازی درخور توجه بازیگرانش موجب تحسین هنر دوستان ایرانی و ترک شد ، که قرار بود در فروردین ماه گذشته در آنکارا به نمایش گذاشته شود.

تئاتر ‘ آسمان روزهای برفی ‘ توسط ‘محمد چرمشیر’ به رشته تحریر در آمده و کارگردانی آن را خانم ‘ منصوره داوری نژاد’ برعهده داشت و ‘ نوشین نوروز زاده ‘ و ‘علی رضایی اصل’ نیز به بازی در آن می پردازند.

کارگردان و بازیگر مرد این تئاتر که برگزیده جشنواره تئاتر منطقه ۹ دانشجویان ایران است، جایزه اول و بازیگر زن این تئاتر نیز در این جشنواره جایزه برتر نفر دوم را دریافت کرده بود.

خانم ‘داوری نژاد’ کارگردان این نمایش در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این نمایش قرار بود در جشنواره بین المللی تئاتر آنکارا ‘ اتوس’ به روی صحنه برود ، گفت: به دلیل همزمانی این جشنواره با تعطیلات نوروزی و برخی دیگر از مشکلات از جمله مسائل مالی و نیز مشکل تهیه بلیت موفق به حضور در آنکارا در آن زمان نشدیم.

وی افزود با حمایت صورت گرفته از سوی شرکت ‘ پرید شاندیز’ و به دعوت مسوولان جشنواره ‘ اتوس’ توانستیم این نمایش را در آنکارا به روی صحنه ببریم .

کارگردان نمایش آسمان روزهای برفی گفت : ‘ محمد چمشیر’ این نمایش را به رشته تحریر در آورده است و در اصل این نمایش اقتباسی از داستان ‘ بانی و کلاید’ ، است. در این نمایش تلاش کردیم مسایل خانوادگی ، اجتماعی و اقتصادی آمریکا را به تصویر بکشیم و قضاوت زندگی در ینگه دنیا را برعهده تماشاگران گذاشته ایم.

داوری نژاد افزود: در این نمایش دو شخصیت که هر دو دارای مشکلاتی هستند، ولی به رغم آن سعی در نزدیک شدن و کمک به یکدیگر را دارند، مشاهده می شوند .

‘ مصطفی اکماز’ مدیر سالن ‘ میدان صحنه سی’ که از صحنه پردازان برجسته ترکیه است، نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به رغم کاستیهای موجود در صحنه که ناشی از نبود وقت کافی بود و به رغم اینکه این نمایش به زبان فارسی اجرا شد، ولی بازی بسیار عالی دو هنرمند ایرانی موفق به انتقال تمامی احساسات خود به تماشاگران شدند که جای تحسین دارد.

وی گفت: در سالن ‘ میدان صحنه سی’ آنکارا همیشه به روی هنرمندان تئاتر ایران باز است و این هنرمندان بدون هیچ دغدغه ای می توانند نمایش های خود را در این سالن به نمایش بگذارند و بر روی همکاری های ما حساب باز کنند.

در پایان این نمایش حاضران در سالن ،یکصدا به تشویق بازیگران و عوامل اجرایی آن پرداختند.

خاورم**۲۰۱۲**۲۳۰**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۱۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.