نمایش تصاویر چهره افراد در ایستگاه قطار شهری مشهد متوقف شد

پس از آن که تصویری از نمایش برخی اطلاعات شهروندان در مانیتور ایستگاه قطار شهری مشهد با واکنش های گسترده ای همراه شد مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد از توقف نمایش چهره و برخی اطلاعات افراد خبر داد.

نمایش تصاویر چهره افراد در ایستگاه قطار شهری مشهد متوقف شد

به گزارش ممتاز نیوز، صبح دیروز /سه شنبه/ تصویری از مانیتور قطار شهری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد، علاوه بر تصاویر دوربین مدار بسته، تصاویر فرد به فرد مسافران ورودی به سالن قطار شهری به همراه برخی اطلاعات آنان در معرض دید عموم قرار گرفته است. موضوعی که واکنش گسترده کاربران فضای مجازی را در پی داشت و برخی این اقدام را نقض حریم خصوصی افراد بیان کردند.

واکنش های مثبت و منفی کاربران و فعالان رسانه در حالی بود که صبح دیروز /سه شنبه/ رسانه منتسب به شهرداری مشهد در مطلبی نوشت: این دوربین‌ها ظاهرا ۶ماه است که در راه‌آهن مشهد و یک ماه است که در فرودگاه نصب شده است. نصب این دوربین‌ها و مانیتورها به منظور بازدارندگی امنیتی در مشهد آغاز شده است؛ باتوجه به اتفاقات تروریستی در برخی شهرهای کشور این اتفاق می‌تواند به برقراری امنیت در محل‌های مهم شهر کمک کند. حواشی مانیتورهای قطارشهری در حالی ادامه داشت که از ظهر دیروز ، برخی فعالان رسانه در سکوت مسئولان شهری در صفحات شخصی خود مدعی توقف نمایش اطلاعات افراد شدند.

حواشی تلویزیون های ایستگاه قطار شهری مشهد در حالی از صبح دیروز /سه شنبه/ ادامه داشت که مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد از توقف نمایش چهره و برخی اطلاعات افراد در تلویزیون ها خبر داد.

مهدی تناکی اظهار کرد: این تلویزیون همچنان در جای خود فعال است اما اطلاعاتی که در کنار تصاویر هوش مصنوعی منتشر میشد، متوقف شده است.

وی با بیان این که مانیتور سالن مترو در حال حاضر صرفا تصاویر دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد، افزود: طی روز سه شنبه برخی کاربران ادعا کردند که در تلویزیون قطار شهری اطلاعات خصوصی افراد منتشر شده است در حالی که در کنار تصاویر چهره افراد، صرفا اطلاعاتی مانند جنسیت و سن آنان منتشر شده است و این گونه نبوده که حتی نام کسی منتشر شود.

مهدی تناکی ادامه داد: به ادعای برخی افراد، در بعضی موارد، حتی سن افراد به اشتباه به نمایش در آمده است. چون تصاویر و سن افراد از طریق هوش مصنوعی بر روی تلویزیون به نمایش در آمده است. ابتدا قرار بوده صرفا تصویر افراد روی تلویزیون پخش شود اما اپراتور، برخی موارد دیگر را به آن افزوده است که از صبح دیروز این فرایند متوقف شده است.

مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد گفت: موضوع انتشار تصاویر افراد از حدود یک سال پیش در فرودگاه و راه آهن بوده است و عینا همین روند ادامه داشته است. در عین حال با برخی حواشی از صبح دیروز ، انتشار تصاویر متوقف شده است و تصاویر زنده دوربین های مداربسته همچنان پخش می شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.