نمایش هنر خوشنویسی ایران در دوبی

هنر > خوشنویسی
آثار اسرافیل شیرچی و ۵ هنرمند خوشنویس بزرگ دنیا در قالب نمایشگاه “خط به عنوان هنر جهانی” در دوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، اسرافیل شیرچی گفت: نمایشگاه‌ “خط به عنوان هنر جهانی” که از ۲۲ مهر ماه جاری به مدت یک هفته در سازمان فرهنگ و علوم شهر دوبی برگزار می‌شود، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و عرضه آثارخوشنویسی و نقاشیخط هنرمندانی از کشورهای مختلف است.

مدرس رشته خوشنویسی و خطاطی افزود: برای این نمایشگاه ۲۵ تابلو از اشعار بزرگان شعر و ادب ایران زمین چون حافظ، مولانا و خیام به خط نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشیخط خلق می‌کنم؛ ضمن اینکه در برخی از آثار آیات قرآن و همچنین اشعار شعرای عرب چون ابن بطوطه هم استفاده خواهم کرد.

به گفته وی در کنار این نمایشگاه، کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان به منظور تعلیم هنر خوشنویسی و نستعلیق برگزار خواهد شد.

شیرچی ویژگی این آثار را حال و هوای ایرانی آنها دانست و افزود: آثار عرضه شده در این نمایشگاه رویکرد مدرن دارد و آثاری از هنر خوشنویسی و نقاشیخط برای دنیای معاصر را به معرض نمایش می‌گذارد.

به گفته این هنرمند خوشنویس، این آثار در ابعاد مختلف از ۵۰ در ۷۰ تا تابلوهایی در اندازه‌های یک متر و نیم در یک متر و نیم است.

عضو انجمن خوشنویسان گفت: هنرمندان مطرحی چون حسن مسعودی خوشنویس ایرانی ساکن فرانسه،خوزه میگل پویرتا هنرمند اسپانیایی، خالد الجلاف از کشور امارات،استاد تاج السرحسن هنرمند اردنی و وسام شوکت در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه هایی از این دست گفت: معرفی هنر خوشنویسی ایران به عنوان یکی از هنرهای مادر و معنوی این کشور به مردم دنیا یک ضرورت است و برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست می‌تواند گام مثبت و موثری در این زمینه باشد.

شیرچی،هنرمندان را نماینده فرهنگی فرهنگ و هنر ایران توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به این نیاز، هر هنرمندی باید در حد توان خود دراین زمینه اقدام کند و فرهنگ و هنر ایران را به بهترین شکل به آن سوی مرزها ببرد.

این مدرس خوشنویسی همچنین تاکید کرد که نهادها و سازمان‌های فرهنگی کشور با فراهم کردن امکان نمایش آثار هنرمندان جوان و نوپا آنها را تشویق و ترغیب کنند و در عین حال با نمایش تولیدات هنرمندان پیشکسوت از سال‌ها تلاش آنها تقدیر شود.

شیرچی تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

“سیمای رستم در شاهنامه فردوسی”، “شهریار شهر غزل” ،”شرح مجموعه گل”،”تاب شکسته”، “حلقه عشق”، “گلبانگ حافظ” ،”آواز شقایق” و “اسرار ازل” (خیام) از جمله کتاب‌های این هنرمند است.

پوستر‌های نفیس و کارت پستال خط در انواع مختلف، کاست ویدئویی آموزش خط شکسته نستعلیق، تحقیق و گفت و گوهای مختلف در باب هنر از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.