نماینده تبریز:زیرساخت های حمایت از صنایع دستی فراهم شده است

‘محمد اسماعیل سعیدی’ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام

‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ مزین شده است، تقویت صنایع دستی به عنوان یکی از ارکان و عناصر مهم تولید ملی می تواند گامی موثر در جهت عملی شدن منویات رهبری باشد.

وی اضافه کرد: در صورت بی توجهی به میراث فرهنگی و صنایع دستی، بسیاری از رشته های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور آسیب خواهد دید.

سعیدی خاطرنشان کرد: در این بین،’دست بافت ها’، از جمله هنر و صنعت قالی بافی به عنوان مهمترین بخش از صنایع دستی کشور بویژه در استان آذربایجان شرقی در معرض آسیب بیشتری قرار دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: برپایی نمایشگاه هایی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی موجب توجه بیشتر مردم و مسوولان به مقوله صنایع دستی می شود.

وی این امر را موجب ایجاد و افزایش انگیزه برای هنرمندان صنایع دستی عنوان کرد و گفت:اقدامات موثری همچون برپایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم موجب شناخته شدن عمر و عمق هنر آذربایجان در بین مردم ایران و دیگر کشورهای شرکت کننده می شود.

سعیدی ابراز کرد: ایجاد بازار مناسب برای تولیدات صنایع دستی کشور و بها دادن به این هنر از دیگر مزیت های برپایی چنین نمایشگاه هایی است.

وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت مناسبی که در اینگونه نمایشگاه ها برای شناساندن این هنر به دست می آید، در راستای تقویت و حمایت از هنرمندان صنایع دستی و همچنین ماندگاری هنر صنایع دستی به نحو مطلوبی استفاده کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می رود مسوولان برای حمایت از صنایع دستی به عنوان یکی از ارکان مهم تولید ملی گامهای موثرتری بردارند.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم، یکم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از ۳۰۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی از ۳۱ استان و هفت کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

۷۲۴۰/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۸۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.