نماینده شهرکرد در مجلس از پروژه های راهسازی چهارمحال وبختیاری دیدن کرد

۲۱ام بهمن ،

به گزارش ایرنا، ˈسیدسعید زمانیان دهکردیˈ روز شنبه در دیدار از روند ساخت و تکمیل تونل دوم گردنه رخ شهرکرد، اظهار داشت:این محور به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای های ارتباطی شهرکرد به اصفهان و استان های مرکزی کشور مطرح است که با بهره برداری از آن، رونق اقتصادی استان نیز سرعت می یابد.

وی با تجلیل از اقدامات مسوولان اداره کل راه وشهرسازی چهارمحال وبختیاری و پیمانکار پروژه در تکمیل این طرح، افزود: لازم است، اقدامات لازم برای جذب اعتبارات و بهره برداری از این طرح تا پایان سالجاری انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش مسوولان استانی برای جذب اعتبارات ملی در تکمیل این طرح، تصریح کرد:اجرای تونل دوم گردنه رخ هم اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به نقل از مسوولان دست اندرکار، در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال بهره برداری می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار ، مجموع اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح و جاده های دسترسی طرفین آن به طول ۱۲کیلومتر را ۱۵۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار ۷۶ میلیارد ریال به پیمانکار پرداخت و ۸۰ میلیارد ریال باقی مانده مطالبه پیمانکار هنوز پرداخت نشده است.

ˈعلی علیخانیˈ افزود: درصورت تامین اعتبار، دو درصد باقیمانده طرح که روشنایی و آسفالت است، نیز به اجرا می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری ادامه داد: با تکمیل تونل دوم گردنه ˈرخˈ، حدود ۱۰۰ پیچ و نقطه اتفاق خیز در محور شهرکرد به اصفهان و گردنه رخ حذف و طول این مسیر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کوتاه تر می‌شود.

علیخانی افزود: هم اکنون ۲۱۸ پروژه عمرانی در اداره کل راه و شهرسازی استان در دست اجراست که اعتبار اولیه این طرح ها دو هزارو ۸۹۰میلیارد ریال برآورد شده است و با اجرای این طرح ها در سالجاری، زمینه اشتغال ۱۴ هزار نفر در استان فراهم شده است.

علیخانی درخصوص پروژه های مسکن مهر استان نیز اظهار داشت: هم اکنون ۴۲ هزار واحد مسکن مهر در چهارمحال وبختیاری در دست ساخت است که از این تعداد، ۱۳هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر جمعیت قرار دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان گفت: ازاین تعداد واحد در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر، شش هزار و ۷۴۷ واحد آماده افتتاح و بهره برداری است.

علیخانی گفت: تاکنون برای اجرای پروژه های مسکن مهر استان، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که معادل ۸۲ درصد اعتبار مورد نیاز بوده و امسال ۴۹ درصد پرداخت هزینه و تسهیلات این واحدها داشته است.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی همچنین از روند ساخت راه آهن موسوم به ˈمبارکه – سفیددشت به شهرکردˈدیدن کرد.

۵۴۷/

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.