نماینده فوتبال نروژ: به دنبال انتقال تجربه خود به آسیا هستیم

۲۹فروردین۱۳،

کلاس‌های مربی‌گری پایه در فوتبال بانوان با حضور نماینده فدراسیون نروژ در آکادمی فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، “منا الیزامت موسینگ” نماینده فدراسیون فوتبال نروژ و برگزار کننده کلاس مربیگری در آسیای میانه که برای تدریس به مربیان پایه فوتبال بانوان به ایران آمده است، دربارهٔ برگزاری این کلاس‌ها به خبرنگاران ایسنا اظهار کرد: فدراسیون فوتبال نروژ از سال ۱۹۷۶ آغاز به کار کرده و در این مدت به دنبال کار حرفه‌ای نبوده است بلکه قصد داشته فوتبال پایه را دنبال کند. به همین سبب فدراسیون سعی کرده است که تجربه خود را به آسیا بیاورد.

وی با بیان اینکه نروژ هدفش آن است که بتواند مدرس و مربی فوتبال در بخش بانوان تربیت کند، افزود: بیشتر تیم‌های دنیا به دنبال بازیکنان بزرگسال می باشند، این در شرایطی است که آینده فوتبال جهان در سنین پایه شکل می‌گیرد. همچنین تاکنون فدراسیون فوتبال نروژ در کشورهای فلسطین، عراق، اردن، سوریه و لبنان کلاس‌های مربی‌گری را برگزار کرده است و سومین بار است که در ایران هم این کلاس‌ها برگزار می‌شود.

این مدرس فوتبال در پاسخ به اینکه آیا تاکنون فوتبال بانوان ایران را دیده است گفت: تنها یک بار و آن هم بازی فوتبال زیر ۱۹ و ۱۶ سال بوده است اما کار ما تربیت مربی است و این گونه نیست که حتما بازیکنان فوتبال را ببینیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا به کشورهایی مانند چین و ژاپن هم برای تدریس می‌روید گفت: ما بیشتر دوست داریم در آسیای میانه کلاس برگزار کنیم اما این فدراسیون نروژ است که تصمیم می‌گیرد به کدام کشورها سفر کنیم و با توجه به این موضوع درخواست حضور ما به کشورهای مختلف داده می‌شود تا برای هزینه خود برای تدریس به این کشورها بیاییم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.