نماینده منتخب فردوس: نمایندگان زیادی قصد نامزدی برای ریاست مجلس را دارند

نماینده منتخب فردوس در گفت​وگو با خبرآنلاین، خدمت رسانی همه جانبه به مردم، به دور از جنجال و هیاهوهای سیاسی را مهمتیرن اولویت کاری مجلس نهم دانست و گفت: اکثر کسانی که در معرفی خود و تشریح دیدگاه​هایشان از کارو خدمت برای مردم سخن گفتند، مورد استقبال مردم قرار گرفته و به مجلس نهم راه یافته​اند. از آنجا که مهمترین دغدغه مردم، خدمت است؛ همین موضوع باید مهمترین دستور کار مجلس نهم باشد.

او که عملکرد مجلس هشتم را در مجموع، خوب ارزیابی می​کرد؛ رویکرد هیات رئیسه این مجلس را نیز مثبت خواند و افزود: یکی از مشکلات کشور ما، تعدد قانون گذاری است که به دلیل ضرورت​های مقطعی،  بوجود آمده و آسیب​هایی را در پی داشته است.

عبدالله​زاده با انتقاد از اینکه نماینده​ها معمولا بیشتر به وظایف تقنینی خود می​پردازند تا وظایف نظارتی، از اعمال وظایف نظارتی در مجلس هشتم به نیکی یاد کرد و گفت: ارکان نظارتی مجلس هشتم فعالیت خوبی داشتند. کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات در این دوره از مجلس نشان دادند که می​توانند فعالانه​تر وارد عرصه شوند که ثمره آن نظارت آنلاین دیوان محاسبات در ارائه گزارش​های تفریغ بودجه و دیگر گزارش​های این سازمان بود.

نماینده منتخب مردم فردوس که مهمترین ویژگی مجلس را حفظ استقلال قوه مقننه می​دانست، در تشریح ویژگی​های رئیس مجلس آتی گفت: مجلس برای اعمال وظایف تقنینی و نظارتی خود نیازمند حفظ استقلال خویش است. کسی که بیشتر از دیگران بتواند این استقلال را حفظ کند و در چارچوب منافع نظام و منویات مقام معظم رهبری گام بردارد، شایسته​ترین فرد برای ریاست مجلس است.

وی در پاسخ به اینکه کدام یک از نامزدهای موجود را برای ریاست مجلس نهم شایسته می​دانید؟، از اظهارنظر در اینباره خودداری کرد و گفت: نامزدهای پست ریاست فقط گزینه​هایی که در رسانه​ها مطرح شده​اند، نیستند و تا جایی که با برخی نمایندگان صحبت کردم، می دانم که افراد دیگری هم تمایل به نامزدی برای ریاست مجلس را دارند. از این رو باید منتظر شویم و ببینیم که چه کسانی نامزد ریاست مجلس خواهند شد.

عبدالله​زاده، اسامی کسانی که قصد نامزدی برای پست ریاست مجلس را دارند را ذکر نکرد و با بیان اینکه «این حق هر نمایند​ه​ای است که نامزد ریاست مجلس شود، به بیان این جمله اکتفا کرد که «تعداد کسانی که قصد نامزدی برای ریاست مجلس را دارند، زیاد است».

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.