نمره قبولی مازراتی گیبلی در آزمون تصادف [ویدئو]

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

همانطور که احتمالا می دانید خودروی مازراتی گیبلی ۲۰۲۴ در آزمایش ایمنی پایداری و مقاومت خود در بزرگراه بالاترین نمره را از موسسه حق بیمه دریافت کرده است. در این آزمایش کیفیت و نوع چیدمان و ترتیب قرار گرفتن فیزیکی صندلی های خودرو نسبت به خودروهای مشهور دیگر نه تنها پایین تر نبود بلکه به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای موسسه نیز در نظر گرفته شد. جالب است بدانید این خودرو در بخش رتبه بندی از طرف نهاد آزمایشهای ایمنی و پایداری NCAP قاره اروپا، ۵ ستاره کامل را دریافت کرده است.

IIHS Crash Test The 2014 Maserati Ghibli

IIHS Crash Test The 2014 Maserati Ghibli

بخش ایمنی و پایداری IIHS شامل ۴ نوع آزمایش نهایی است: میزان سازی و برقراری تعادل اصطحکاک جلو، کنار، استحکام طاق خودرو، مراقبت و طرز قرارگیری سر سرنشین و صندلی ها.
در هر یک از این ۴ بخش خودروی گیبلی بالاترین امتیاز ممکن را از سوی داوران کسب کرده است. البته با تمام این تفاسیر و آزمایش ها، خودروی گیبلی هنوز باید آزمایش سخت تری را در بخش مقاومت IIHS بگذراند. این آزمایش با نام برخورد کناره جلوی خودرو شناخته می گردد. در صورتی این آزمایش با موفقیت پشت سر گذاشته می گردد که نتایجی با عنوان “خوب” یا “قابل قبول” دریافت کند.

ارزش واقعی آزمایش گیبلی وقتی نمایان می گردد که در آزمایشات مربوطه، این خودرو بسیار محکم و استوار و در عین حال ایمنی بالایی را برای سرنشینان خود فراهم کند. برای دسترسی به یک خودروی محکم و ایمن باید مجموعه ای از فولادها و آلومینیوم های متمایز از هم به کار گرفته شود.از فولاد آب دیده در نواحی بحرانی که نیاز به استحکام بالایی در خودروها هست استفاده می گردد از آن طرف نیز در نواحی ای که نیاز به استحکام خاصی نیست و بیشتر موضوع کاهش وزن خودرو برای افزایش سرعت و کارایی بیشتر در میان است آلومینیوم کاربرد دارد. نواحی منحنی شکل(نا مسطح) جلو و عقب ماشین از آلومینیوم قالبی ساخته شده است. این در حالی است که درها، بخش موتور و بخش صندوق خودرو از جنس آلومینیوم می باشند. مهندسین شرکت مازراتی یک مسیر بارگیری سومی را در ساختار جلوی ماشین به منظور فراهم آوری فضای بیشتر برای اثاثیه و همچنین توزیع یکسان نیرو به کل ماشین اضافه کرده اند.
ناگفته نماند در این خودرو ۷ کیسه هوای استاندارد برای سرنشینان در نظر گرفته شده است.

خودروی مازراتی گیبلی ۲۰۲۴ با قدرت ۳۴۵ اسب بخار در نمایشگاه های معتبر ماشین در سراسر دنیا با قیمت پایه ۶۵ هزارو۶۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.البته طرح تکمیلی دیگری نیز از این ماشین با نام گیبلی S با قدرت ۴۰۴ اسب بخار همراه با سیستم مازراتی Q4 چهار چرخ متحرک نیز با قیمت ۷۵ هزار و ۷۰۰ دلار در معرض فروش قرار گرفته است.

ترجمه: هادی نجار

۱۹

آذر


IIHS Crash Test The 2014 Maserati Ghibli


مزراتی ۲۰۲۴ تست تصادف سدان لوکس ویدئو کلیپ


فیسبوک


۹۷ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.