نهضت توسعه بخش علوم پزشکی دانشگاه آزاد باتقویت زیرساختها محقق می شود

ˈعلیرضا اسدیˈ روز شنبه به خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می کند تا نقش و سهم واقعی خود را در بخش سلامت جامعه بخوبی به مرحله عمل برساند.

وی اظهار داشت: توسعه و تقویت امکانات زیرساختی و سخت افزاری در بخش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین هدف فعالیت ها در این دانشگاه است.

وی توانمندی بالای دانشگاه آزاد اسلامی، تلاش برای تحقق نقش واقعی این دانشگاه در ایفای نقش در بخش سلامت، وجود تعداد بالای دانش آموزان مستعد برای ورود به رشته های پزشکی و وجود تقاضا در این بخش را از دلایل اصلی توسعه رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

وی تاکید کرد: توسعه فضاهای آموزشی و تلاش برای تعامل در استفاده از بیمارستان ها برای بخش بالینی آموزش دانشجویان رشته های علوم پزشکی در حال انجام است.

اسدی با تاکید بر لزوم تقویت اعضای هیات های علمی دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تقویت و افزایش تعداد اعضای آموزشی در قالب هیات امنای استانی در سراسر استان ها در دستور کار قرار دارد.

وی به بومی سازی در پذیرش دانشجویان رشته های علوم پزشکی داشنگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: با تحقق این هدف،‌ ۸۵ درصد دانشجویان در این رشته ها بومی خواهند بود.

معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه تنها ۱۰ بیمارستان در کشور را در اختیار دارد، اظهار امیدواری کرد که با بررسی های کارشناسی در طرح جامع آمایش ملی، اجازه تاسیس بیمارستان و گسترش رشته های علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه آزاد اسلامی داده شود. ک/۳

۶۱۱/۶۰۸/۵۰۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.