نور جذاب ترین عنصر عکاسی است

۲۵ام بهمن ،

دستوری از اهمیت نور گفت

سعید دستوری: عکاسان با یادگیری هنر نورپردازی می توانند به دانش استفاده تلفیقی نورهای طبیعی و مصنوعی نیز دست یابی داشته باشند.

به گزارش سرویس تجسمی هنرآنلاین؛ سعید دستوری در آغاز آغاز دوره بیست و پنجمین دوره نورپردازی که در شرکت فرهنگ فیلم تهران برگزار شد، گفت: نبود و یا کمبود نور طبیعی از یک سو و عدم در اختیار داشتن و در جای دلخواه قرار دادن منابع طبیعی نور از سوی دیگر ما را به سمت نورهای مصنوعی سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه نورپردازی صرفاً معطوف به استفاده از چراغ های آتلیه ای مانند: انواع پروژکتورها، فلاش های گوناگون یا نورهای غیرطبیعی دیگر و وسائل جانبی نورپردازی می گردد گفت: شناخت نور و استفاده تکنیکی فقط مختص نورپردازی نیست بلکه آشنایی با جنبه های مختلف بکارگیری نور، در شرایط گوناگون تابش است.

دستوری با اشاره به نقش و تاًثیر گذاری جذابیت نور در عکاسی گفت: حداقل کاربرد آموزش نورپردازی قبل از خلاقیت های بی پایانی که با در اختیار داشتن نور قابل اعمال می باشند، شناخت بهتر نور و جذابیتهای بی نهایت آن و استفاده از این دانش در شاخه های مختلف عکاسی است که ناگزیر همه آنها به حضور نور نیاز دارند.

عضو هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران آموزش نورپردازی را نیز از اصول هنر عکاسی دانست و افزود: ما با یادگیری هنر نورپردازی می توانیم به دانش استفاده تلفیقی نورهای طبیعی و مصنوعی دست یابی داشته باشیم.

مرکز آموزش فرهنگ فیلم تهران بیست و پنجمین دوره نورپردازی را در حالی برگزار می کند که هنرجویان پس از این دوره قادر به آغاز کار در آتلیه های عکاسی خواهند بود.

 این دوره به مدت سه ماه است و تدریس این دوره را نیز سعید دستوری بر عهده دارد.

انتهای پیام/۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.