نور ناکافی سبب اصلی اختلالات فصلی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

افسردگی در زمستان و پاییز iبه سبب اختلال خلقی فصلی و کاهش نور خورشید و کوتاه شدن روزها بوجود می آید.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ اختلال خلقی فصلی یک دوره ای از افسردگی است که معمولا در پاییز و زمستان تجربه می شود و سبب آن نور ناکافی است.

همراه با کوتاه تر شدن روز و ابری شدن هوا در پاییز و زمستان، نشانه های اختلال خلقی فصلی در بسیاری از مردم افزایش می یابد. سبب آن هنوز مشخص نشده است، اما تصور می شود که تغییرات نور و دما، نقش کلیدی را در بروز آن بازی می کند.

افسردگی در فصل های پاییز و زمستان iبه سبب کرختی خاصی که iبه سبب نوع آب وهوا در بدن اشخاص ایجاد می گردد، شایع تر است. از طرف دیگر ریزش برگ ها، سکون درخت ها، از بین رفتن سبزی طبیعت، خاکستری بودن مداوم هوا و از بین رفتن زندگی گیاهان در این فصل ها ممکن است کسانی را که زمینه ی ابتلا iبه افسردگی را دارند، بیشتر تحت تأثیر قرار دهد و حس سردی و گوشه گیری را iبه اشخاص عادی هم منتقل کند.

دل گرفتگی ناشی از زمستان معمولا با افزایش فعالیت جسمانی و افزایش مقدار نور در محیط کار و زندگی برطرف می شود. مبتلایان iبه اختلال خلقی فصلی iبه درمان بیشتری نیازمندند، iبه ویژه اگر درمان از طریق داروهای ضد افسردگی و نور درمانی انجام پذیرد.

علائم اختلالات خلقی فصلی در پاییز و زمستان:
– افسردگی
– امید نداشتن
– تمایل iبه تنهایی
– بسیار خوابیدن
– تغییر اشتها و بسیار مصرف کردن غذاهای شیرین
– افزایش وزن

عوامل اساسی برای جلوگیری از افسردگی در زمستان:
دقت در مصرف مواد شیرین ، مصرف امگا ۳ ، ورزش کنید ،لباس های iبه رنگ روشن بپوشید.

هرگز نباید از این نکته غافل شد که انتخاب رنگ لباس باید با نظر و سلیقه ی خود کودک باشد و سلیقه ی بچه ها در انتخاب رنگ لباسشان حرف اول و آخر را می زند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.