نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ثبت جهانی شد

دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ثبت این جشنواره به عنوان یکی از فستیوال های جهانی خبر داد.

شهرام کرمی که به همراه مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان حضور یافته بود، گفت: برای نخستین بار نوزدهمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان با کمک مرکز جهانی آستیج به عنوان یک رویداد جهانی تئاتر کودک و نوجوان ثبت شد.

کرمی با بیان اینکه امسال همدان، نماینده تئاتر کودک در جهان است، افزود: رئیس جهانی مرکز استیج از آفریقای جنوبی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور خواهد یافت و این جشنواره در تمام تقویم‌های جهانی تئاترهای دنیا به عنوان یک رویداد شناخته خواهد شد.

وی تاکید کرد:جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، رویداد معتبر ایران و انعکاس دهنده توان و ظرفیت هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان کشور است.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به انسجام عملکرد ستاد استانی جشنواره در دوره های گذشته عنوان کرد: بخش عمده و اصلی کار به همدان برمی‌گردد که محل برگزاری جشنواره است.

وی ادامه داد: با توجه به تجاربی که در سال‌های گذشته در همدان با همکاری مسئولان و برنامه‌ریزی‌های هماهنگ آنان به دست امده آسوده خاطر هستیم و با وجود اینکه سومین سال برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان را سپری می کنیم با جهش خوبی مواجه شده ایم که در سایر استان ها شاهد آن نبودیم.

وی با اعلام اینکه امسال افزایش و جهش دو برابری تقاضای هنرمندان نمایشی برای حضور در جشنواره مشهود است، بیان کرد: امسال ۱۳۵ گروه نمایش متقاضی حضور در جشنواره شده اند و حضور نزدیک به ۵۰ گروه نمایشی در جشنواره نوزدهم قطعی است.

وی گفت: این جهش قابل توجه بیانگر موفقیت های استان همدان در برگزاری مناسب جشنواره تئاتر کودک در دو سال گذشته است.

کرمی با بیان اینکه امسال گروه های نمایشی از کشورهای ایتالیا، آلمان، هلند، سوئیس، ژاپن و آفریقای جنوبی در جشنواره حضور دارند، افزود: برای نخستین بار بخش نمایش کودک از نوجوان تفکیک شده و بخش نمایش خیابانی برای اولین سال در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار می شود و در سال‌های آینده نیز بخش خردسالان به این جشنواره افزوده خواهد شد.

وی اعلام کرد: برنامه ریزی های مناسب برای اجرای برنامه های مختلف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همه شهرستان های استان انجام شده است.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.