نوسان شاخص سهام در بازارهای بورس اروپا ،آسیا و آمریکا

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

در حالی که سرمایه گذاران منتظر شنیدن آمار و ارقام اقتصادی آمریکا می باشند نشانه ها درباره افزایش تولید در چین iبه اندازه ای نبود که بتواند ارزش سهام را در بازارهای بورس جهان ارتقا دهد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از  اسوشیتدپرس از بمبئی، بازارهای بورس اروپایی روز پنجشنبه با اندکی افزایش کار خود را آغاز نمودند اما این روند در بازار بورس آمریکا برعکس بود و بازارهای بورس آسیا روندی مشابه نداشتند.
اندرو اولاند مدیر اجرایی شرکت مشورتی سرمایه گذاری امبیت کپتال Ambit Capital در بمبئی اعلام نمود:« هیچ طرح نجات مالی جدیدی وجود ندارد. ما منتظر شنیدن گزارش تفسیری هایی درباره درآمدهای فصلی آمریکا و اروپا هستیم که خوب نیستند. من امیدوارم اوضاع چین iبه گونه ای باشد که اوضاع را تغییر دهد.»
وی ابراز امیدواری نمود انتقال رهبری در چین درهفته آینده که هر یک دهه یک بار رخ می دهد همراه با گونه ای از طرح های نجات مالی باشد.
در پی انتشار یافتن نتیجه دو بررسی مبنی بر اینکه بخش تولید در چین در ماه اکتبر رشد داشته است ارزش سهام در بازارهای روس چین روز پنجشنبه افزایش یافت.
ارزش شاخص سهام شانگهای کامپوزیت چین با یک ممیز هفت دهم درصد افزایش iبه دو هزار و صد و چهار ممیز چهار دهم واحد رسید. شاخص سهام هنگ سنگ هنگ کنگ نیز با هشت دهم درصد افزایش iبه بیست و یک هزار و هشتصد و بیست و یک ممیز هشت دهم واحد رسید.
اما ضرر شرکت های تولید نماینده وسایل الکترونیکی در ژاپن بر بازارهای این کشور سایه افکند.
شرکت سونی روز پنجشنبه ضرر فصلی خود را صد و نود و سه میلیون دلار اعلام نمود و شرکت شارپ نیز گفت ضرر این شرکت در نیمه اول سال مالی کنونی تقریبا ده برابر شده و iبه چهار میلیارد و نهصد میلیون دلار رسیده است.
این گزارش تفسیری ها در حالی انتشار یافت که پاناسونیک روز چهارشنبه اخطار داد این شرکت در سال مالی امسال نه میلیارد و ششصد میلیون دلار ضرر می کند که بیشترین رقم در تاریخچه بخش تولید ژاپن و بیش از حد پیش بینی است. شاخص ارزش سهام پاناسونیک روز پنجشنبه بیش از نوزده درصد کاهش یافت.
ارزش شاخص نیکی دویست و بیست و پنج در بازار بورس ژاپن با دو دهم درصد کاهش iبه هشت هزار و نهصد و چهل و شش ممیز نه دهم واحد رسید. ارزش شاخص سهام کاسپی کره جنوبی نیز با هفت دهم درصد کاهش iبه هزار و هشتصد و نود و هشت ممیز چهار دهم واحد رسید. ارزش شاخص سهام سنسکس هند با چهار دهم درصد افزایش در رقم هجده هزار و پانصد و هفتاد و هفت ممیز هشت دهم واحد بسته شد. شاخص ها در بازارهای بورس نیوزلند، تایلند، سنگاپور و اندونزی همگی با کاهش ارزش مواجه شدند.
اما ارزش شاخص سهام داکس آلمان با کمتر از یک دهم درصد افزایش iبه هفت هزار و دویست و شصت و چهار ممیز هفتاد و یک واحد رسید و ارزش شاخص سهام کک چهل فرانسه نیز تقریبا ثابت بود و در رقم سه هزار و چهارصد و بیست و هفت ممیز هفتاد و سه صدم واحد باقی ماند. ارزش شاخص سهام اف تی اس یی صد لندن نیز با دو دهم درصد افزایش iبه پنج هزار و هفتصد و نود و سه ممیز شصت و نه صدم واحد رسید.
اما شاخص بورس در آمریکا با کاهش همراه بود. بورس نیویورک بعد از دو روز تعطیلی iبه سبب طوفان سندی دومین روز کاری خود را آغاز نمود.
بسیاری از مردم نیویورک iبه سبب اخلال در سیستم حمل و نقل عمومی و قطع برق برای بازگشت iبه محل کار خود با مشکل همراه می باشند.
ارزش شاخص سهام داوجونز با سه دهم درصد کاهش iبه دوازده هزار و نهصد و نود و چهار واحد رسید و استاندارد اند پورز پانصد با چهار دهم درصد کاهش در رقم هزار و چهارصد و یک ممیز بیست صدم واحد بسته شد.
سرمایه گذاران منتظر شنیدن برآوردهای واقعی درباره هزینه صدمات وارده ناشی از طوفان سندی و اطلاعات اقتصادی آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور می باشند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.