نوستالژی بزرگترین مجموعه نمایش ایران تکرار می‌شود؟

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

همگام با تئاترشهر استان‌ها/

تئاترشهر استان‌ها چقدر می‌تواند نوستالژی بزرگترین مجموعه نمایش ایران را تکرار کند؟ تالاری که تنها با هدف اجرای تئاتر فاخر ساخته و با معماری کم‌نظیر به بهره‌برداری رسید.

گروه نمایش ممتاز نیوز، هنرمندان و علاقه مندان تئاتر شهرستان ها همواره با آمدن به پایتخت و دیدن یک نمایش در مجموعه تئاترشهر در آرزوی تحقق احداث مجموعه ای اینچنینی در محل سکونت خودبوده‌اند.

در استان های کشور نیروهای بالقوه و هنرجویان علاقمندی وجود دارند که همگی از پتانسیل بالا و استعداد خوبی برخوردارند.

در میان بازیگران و کارگردان های خلاق شهرستانی، اشخاصی دیده می شوند که به نظر تشنه یادگیری می باشند.

بنابراین با تأسیس تئاترشهر در استان های مختلف باید در جهتی گام برداشت که علاقه مندان به هنر فاخر تئاتربا آزادی عمل و میدان کاری مناسب بتوانند از ظرفیت های خود در جهت پیشرفت آثار نمایشی و صدور آنها به دیگر شهرها و خارج از کشور استفاده کند.

یکی دوسالی است که با درایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای یک اقدام جهادی شاهد بهره برداری از تئاترشهر در ۵ استان کشور بوده ایم و این آرزو دیگر دست نیافتنی نیست.

این روند با سیری صعودی در ماه های آتی نیز بنا به قول مساعد مسئولان استمرار خواهد یافت که البته تحقق آن در گرو نشان دادن چراغ سبز از سوی مدیران اداره کل ارشاد استان ها خواهد بود.

و اکنون یک پرسش: تئاترشهر استان ها چقدر می تواند نوستالژی بزرگترین مجموعه نمایش ایران را تکرار کند؟ تالاری که تنها با هدف اجرای تئاتر فاخر ساخته شده است و با معماری کم‌نظیر به بهره برداری رسید.

و اما پاسخ اینکه: شروطی در مفاد طرح تأسیس تئاترشهر در سایر استان های کشور آمده است که می تواند مسئولان و هنرمندان را به تحقق آن امیدوارتر کند.

مفادی که با تعیین کمک هزینه یک میلیاردی دولت چندان هم دور ازدست به نظر نمی‌رسد.

حتی تالارهای متعلق به بخش های خصوصی یا نهادهای غیردولتی هم می توانند با دارا بودن تفاهم نامه بهره برداری بالای هفت سال متقاضی بهره مندی از این تسهیلات باشند.

از اهداف و مزیت های این طرح نهادینه کردن فعالیت های حرفه ای تئاتر در شهرستان ها و تقویت و توجه به اجراهای عمومی گروه های نمایشی در استان ها و ضرورت ایجاد فضای دائمی و مناسب برای ایشان و بهره مندی مستمر مخاطبان از تولیدات تئاتر در استان ها خواهد بود.

تاکنون هم استان های البرز، کرمانشاه، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویر احمد و آذربایجان شرقی در کنار پایتخت صاحب تئاترشهر شده اند.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.